Polska Izba Ubezpieczeń jest organizacją samorządu branżowego reprezentującą wszystkie zakłady ubezpieczeń działające w Polsce. Do podstawowych zadań PIU należy wspieranie ustawodawcy w zakresie kształtowania prawa asekuracyjnego. Izba prowadzi także działania mające na celu zwiększenie świadomości ubezpieczeniowej społeczeństwa oraz prowadzenie wielostronnego dialogu na rzecz rozwoju sektora ubezpieczeń w naszym kraju.
Polska Izba Ubezpieczeń działa od 1990 roku.
Misja Izby
Dla precyzyjnego określenia celów, jakie przyświecają PIU w działaniach na rzecz rynku, sformułowana została misja Izby.
Dbając o wysoką jakość i wizerunek polskiego rynku ubezpieczeniowego
Polska Izba Ubezpieczeń jako reprezentant ubezpieczycieli
dokłada wszelkich starań
w celu ochrony i polepszenia warunków ich funkcjonowania.
Wiedza
Jednym z najważniejszych zadań PIU jest dzielenie się wiedzą ubezpieczeniową.
Izba dzieli się nią poprzez:
- konferencje i seminaria,
- analizy i raporty,
- publikacje
PIU członkiem CEA
Polska Izba Ubezpieczeń od 1998 r. jest członkiem CEA (Comite Europeen des Assurances).
Organizacja ta zrzesza izby i związki ubezpieczeniowe z 33 europejskich krajów. Funkcjonuje już od 52 lat i cały ten okres integruje działania partnerów z wszystkich stron starego kontynentu.