Polska Izba Ubezpieczeń odniosła się do propozycji Rzecznika Finansowego. W opinii izby, jakiekolwiek pochopne działania, mające bezpośredni wpływ na wypłacalność zakładów, w przypadku długiego i głębokiego kryzysu, naruszą interesy poszkodowanych i stabilność rynku ubezpieczeniowego.
Pismo Polskiej Izby Ubezpieczeń, skierowane do Rzecznika Finansowego
W każdym dotychczasowym przypadku kataklizmu, klęski żywiołowej lub innego szczególnie dotkliwego dla klientów zdarzenia, ubezpieczyciele zapewniali poszkodowanym pomoc, wykraczając poza warunki i standardy opisane w umowach ubezpieczenia. W ten sposób postępujemy również w obecnej sytuacji. Branża przeznacza fundusze na zakup sprzętu i wyposażenia niezbędnego do walki z epidemią. Natychmiastowo wdrożyła też zdalną obsługę, która umożliwia likwidację szkód i wypłatę świadczeń. Pracujemy w porozumieniu z Komisją Nadzoru Finansowego i zakładami ubezpieczeń. Wszelkie podjęte kroki muszą spełniać trzy podstawowe założenia:
- uwzględnienie szczególnej sytuacji finansowej ubezpieczonych
- dobro i bezpieczeństwo poszkodowanych
- stabilność rynku ubezpieczeniowego