19
03.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy – pożar serwerowni – ważna lekcja bezpieczeństwa

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Ubezpieczenia zdrowotne: pandemia skłania do zakupu prywatnych

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że co piąta ankietowana osoba, mająca prywatne ubezpieczenie zdrowotne, kupiła je lub przedłużyła w wyniku pandemii. Dodatkowo 40 proc. respondentów nieposiadających prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego rozważało jego zakup. Ponad połowa ze względu na sytuację epidemiczną.

575 mld zł ubezpieczonych obrotów handlowych

Rok 2020 był przykładem tego, jak ubezpieczenia kredytu kupieckiego mogą stabilizować gospodarkę w okresach niepewności. Suma ubezpieczonych obrotów firm przekroczyła po raz kolejny 500 mld zł i była o ponad 40 mld zł wyższa niż rok wcześniej. Ubezpieczyciele nie zmniejszyli zaangażowania we wsparcie przedsiębiorców, pomimo pandemii i związanych z nią ograniczeń.

Na blogu ekspertów PIU:

SFDR w praktyce - pytania i odpowiedzi

Od 10 marca br. instytucje finansowe stosują rozporządzenie SFDR. Jak każde rozporządzenie unijne ma ono charakter ogólny, dostosowany do całego rynku europejskiego. Wymagało więc wyjaśnienia wielu zagadnień praktycznych, istotnych dla rynku polskiego. Udało się to zrobić w ramach współpracy Polskiej Izby Ubezpieczeń z Komisją Nadzoru Finansowego.

Pożar serwerowni OVH - ważna lekcja w kwestii bezpieczeństwa przetwarzania danych

Pożar serwerowni OVH wywołał duże kłopoty wielu firm i osób fizycznych, ale też wiele pytań. Czy i na ile nasze strony, aplikacje, usługi i dane są bezpieczne? Na ile jesteśmy zależni od innych – jak rozwikłać tu sieć zależności, na co zwrócić uwagę w jej analizie. Jak uniezależnić się od kłopotów jednego dostawcy? Czy to w ogóle możliwe? Czy można się ubezpieczyć od takich zdarzeń? Jak takie przypadki mogą wpłynąć na rynek ubezpieczeniowy i jego otoczenie?

Global Money Week - zapraszamy na dzień z ubezpieczeniami

Polska Izba Ubezpieczeń w tym roku po raz pierwszy bierze udział w akcji edukacyjnej OECD – Global Money Week. 25 marca organizujemy dzień z ubezpieczeniami. Zapraszamy nauczycieli i uczniów na webinary. W Polsce akcję koordynuje KNF. To jedno z ważniejszych wydarzeń na rynku finansowym, skierowanych do młodych ludzi.

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Jak działają ubezpieczenia - komiksy

Opublikowaliśmy serię komiksowych historyjek dla najmłodszych. 

Trasti nowym graczem na rynku

Działalność operacyjną na polskim rynku ubezpieczeń rozpoczął insurtech Trasti. Początkowo zaproponuje OC komunikacyjne w porównywarkach – jego oferta dostępna jest już w Rankomacie. Trasti będzie poszerzać ofertę produktową oraz uruchomi kolejne kanały dystrybucji, w tym kanał agencyjny. Trasti działa w Polsce na zasadach swobody świadczenia usług, jako agent generalny Zavarovalnica Triglav, jednego z największych ubezpieczycieli w Europie Południowej, z siedzibą w Słowenii. Strategiczny partner reasekuracyjny to Swiss Re. Jednym z pomysłodawców i prezesem Trasti jest Artur Olech, związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 20 lat.

Artur Olech, prezes Trasti, komentuje: „Nad projektem pracowaliśmy wiele lat. Pozyskaliśmy do niego zarówno prywatnych inwestorów, jak i podmioty instytucjonalne, dlatego to nasze ogromne, osobiste zobowiązanie! Zainwestowaliśmy też własne oszczędności. Ambicjonalnie uważam, że jest to moje najważniejsze wyzwanie w dotychczasowej karierze zawodowej”. Tomasz Masajło, prezes Rankomatu, dodaje: „Cieszymy się, że Rankomat jako pierwszy na polskim rynku będzie mógł zaoferować ubezpieczenia Trasti”. Ma to bowiem oznaczać dla użytkowników porównywarki jeszcze szerszy wybór i większe oszczędności na ubezpieczeniu samochodu, co jest szczególnie istotne w tych trudnych czasach.

Trasti to innowacyjna firma na polskim rynku ubezpieczeń. Trasti jest marką handlową spółki HPI GMA, która jest operatorem procesów sprzedaży, obsługi polis i wypłaty świadczeń. Ubezpieczycielem stojącym za marką Trasti jest Zavarovalnica Triglav, a strategicznym partnerem i reasekuratorem ubezpieczeń jest Swiss Re.

VIG w Polsce wyprzedza konkurencję pod kątem składki

Vienna Insurance Group w 2020 r. zebrała 5,34 mld zł składki, jej dynamika (+4,6 proc. r/r), jak podkreśla grupa, prześcignęła średnie wartości zarówno na rynku majątkowym, jak i życiowym. Łączny wynik finansowy brutto wyniósł 191,8 mln zł za 2020 r. Składka przypisana brutto spółek majątkowych wzrosła o 3,7 proc. rok do roku i wyniosła 4,12 mld zł. Compensa Majątek zebrała 1,91 mld zł składki. InterRisk przyniósł składkę w wysokości 1,34 mld zł, a Wiener – 866,4 mln zł. Wynik finansowy brutto wypracowany przez spółki majątkowe w 2020 r. sięgnął 240 mln zł. W ubezpieczeniach na życie Compensa Życie zebrała 976,1 mln zł składki, natomiast Vienna Life – 243,3 mln zł.

Franz Fuchs, dyrektor generalny VIG Polska, mówi: „Pomimo ograniczeń w działalności spółek spowodowanych przez epidemię w 2020 r. udało nam się wyprzedzić konkurencję pod kątem składki przypisanej brutto i uniknąć negatywnego wpływu epidemii Covid-19 dzięki wieloletnim inwestycjom w procesy pełnej digitalizacji.” Harald Riener, członek zarządu VIG odpowiedzialny za polskie operacje, dodaje, że dzięki ważnym strategicznym projektom, jak m.in Beesafe, czy nabycie operacji Aegonu, oczekuje silnego rozwoju grupy w Polsce.

Vienna Insurance Group jest austriackim koncernem ubezpieczeniowym w Europie Środkowej i Wschodniej. W Polsce działa poprzez 5 spółek: Compensa życiowa i majątkowa, InterRisk, Vienna Life i Wiener

PZU: kolejni pracodawcy wybierają Cash

Już ponad 160 tys. osób może korzystać z platformy Cash, dzięki której pracownicy różnych firm mają dostęp do pożyczek – informuje PZU. Od teraz mogą z niego skorzystać również osoby zatrudnione w Polskiej Grupie Górniczej i TVP oraz użytkownicy platformy benefitowej Nais – to około 100 tys. pracowników. Weronika Dejneka, prezes PZU Cash, mówi: „Ogromnie się cieszę, że Polska Grupa Górnicza i Telewizja Polska zaufały portalowi Cash i wspierają komfort finansowy swoich pracowników. Widzimy, że nadchodzi czas nowych benefitów, które będą stanowić realne wsparcie dla pracowników.”

Dodaje, że z oferty Cash korzystać mogą nie tylko duże firmy, ale też małe i średnie przedsiębiorstwa. Przeciętna wartość pożyczki udzielonej za pośrednictwem portalu Cash wyniosła ponad 12 tys. zł. Pożyczka jest udzielna na okres od 3 do 36 miesięcy, a przyznane środki można spożytkować na dowolny cel konsumpcyjny. Maksymalna kwota pożyczki to 50 tys. zł. Proces jest w pełni zdalny – od wypełnienia wniosku online aż do podpisania umowy i otrzymania środków. Cash to efekt współpracy PZU i Alior Banku. Portal jest cały czas rozwijany i wkrótce pojawią się nowe funkcjonalności, a także dodatkowe materiały edukacyjne.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

VH otworzył wiosenny sezon ubezpieczeń upraw

VH 12 marca otworzył sezon ubezpieczania upraw. Andrzej Janc, dyrektor sprzedaży VH, podkreśla, że ubezpieczyciel do sezonu przygotowywał się od dłuższego czasu. Jak wskazuje: „Panujące warunki pogodowe i ruszająca wegetacja powodują, że rolnicy zaczynają poszukiwać oferty ubezpieczeniowej. W VH Polska będą mogli oni dobrać odpowiednią ochronę z linii Produktu Secufarm Lato, ubezpieczając przymrozki wiosenne, grad, deszcz nawalny, huragan i ogień. Ochroną objęte będą mogły zostać zarówno uprawy konwencjonalne jak zboża, buraki, ziemianki, kukurydza czy rzepak oraz uprawy specjalne zarówno warzywa jak i truskawki czy owoce krzewów owocowych jak borówka. Ubezpieczenia sprzedawane przez VH Polska, podobnie jak w poprzednich sezonach, oferowane będą z dopłatą budżetu państwa w wysokości do 65 proc.”

W odniesieniu do tradycyjnych upraw rolniczych ubezpieczenia będą oferowane na wypadek gradu, przymrozków wiosennych, huraganu, deszczu nawalnego oraz ognia. Zakres ubezpieczenia niezmiennie zakłada odpowiedzialność już od 8 proc. ubytku w plonie na polu lub jego części do 100 proc. sumy ubezpieczenia i to bez udziałów własnych. VH informuje, że w ręce pośredników oddaje nową wersję systemu obsługi sprzedaży Moje VH, gdzie w oparciu o dedykowany geoportal mają możliwość zarządzania działkami, polami i zasiewami z wykorzystaniem interaktywnych map.

VH Polska jest oddziałem Vereinigte Hagelversicherung VVaG, europejskiego ubezpieczyciela upraw. Klienci VH to rolnicy, sadownicy, producenci warzyw oraz właściciele winnic. VH specjalizuje się wyłącznie w ubezpieczeniach upraw od ryzyk pogodowych, takich jak: grad, przymrozki, huragan, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania i ogień.

Klienci Concordii mogą już ubezpieczyć uprawy

Concordia rozpoczyna proces odnowień ubezpieczeń upraw. Z oferty będą mogli skorzystać klienci, którzy w minionym roku wiosną lub jesienią zabezpieczyli swoje uprawy w Concordii. W tym roku Concordia przygotowała dla rolników kilka nowości. Między innymi rozszerzono klauzulę szczególną nr 1.3 o ochronę już od 8 proc. ubytku w plonie. Nowością w Concordii jest w tym roku możliwość ubezpieczenia ziemiopłodów na polisie uprawowej, a także nowe ubezpieczenie NNW. Ubezpieczyciel proponuje też rabaty na zakup ubezpieczenia upraw.

Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych w Concordii, mówi: „Oferta Concordii wyróżnia się na rynku także takimi rozwiązaniami, jak odpowiedzialność za szkody na polu lub jego części. Oznacza to korzystniejsze dla rolnika rozstrzygnięcie w sytuacji, kiedy uszkodzenia plonów mają miejsce jedynie na części ubezpieczonego pola. Utrzymujemy stałą sumę ubezpieczenia i nie stosujemy udziałów własnych w ubezpieczeniu tradycyjnych upraw. Warto podkreślić także odpowiedzialność nawet do 100 proc. sumy ubezpieczenia za szkody całkowite w wybranych ryzykach oraz zwiększenie zakresu odpowiedzialności w ryzyku zastoisk wodnych spowodowanych deszczem nawalnym.”

Concordia Ubezpieczenia specjalizuje się w ubezpieczeniach rolnych, ubezpieczeniach ochrony prawnej, systemach ubezpieczeń dla firm oraz bancassurance dla bankowości spółdzielczej.

KUKE ze wsparciem ZBP

Do promocji pakietu rozwiązań opracowanych przez KUKE włączył się Związek Banków Polskich. Porozumienie o współpracy w tym zakresie podpisali wczoraj prezesi obu instytucji: Janusz Władyczak z KUKE i Krzysztof Pietraszkiewicz z ZBP. Objęta podpisanym porozumieniem współpraca KUKE i ZBP ma na celu przede wszystkim promowanie nowego systemu wsparcia eksportu poprzez różne działania na rzecz podmiotów sektora bankowego, w szczególności poprzez informowanie o nowych rozwiązaniach finansowych wprowadzanych przez KUKE. Dodatkowo strony będą intensyfikować współpracę na innych polach, współdziałając m.in. w akcjach edukacyjnych na temat trade finance.

KUKE zapowiada równocześnie wprowadzenie kolejnych rozwiązań m.in. gwarancje finansowania projektów o charakterze inwestycyjnym w Polsce dla podmiotów będących eksporterami, przy czym mogą to być zarówno firmy polskie, jak i inwestorzy zagraniczni rozwijający produkcję w naszym kraju; gwarancje spłaty kredytów obrotowych oraz ubezpieczenia spłaty kredytów na przejęcia przedsiębiorstw za granicą. W zakresie tworzenia dokumentacji dla klientów, KUKE współpracuje z kancelarią prawną CMS.

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych ubezpiecza transakcje handlowe polskich przedsiębiorców. Od 1991 r. oferuje usługi zapewniające bezpieczną wymianę handlową zarówno w kraju, jak i za granicą.

 CUK rozpoczął współpracę z Beesafe

CUK Ubezpieczenia informuje, że nawiązał współpracę z Beesafe i jako jedyna multiagencja na rynku oferuje klientom i agentom dostęp do oferty tej marki. Przemysław Grabowski, członek zarządu CUK-u, podkreśla: „W CUK Ubezpieczenia od 20 lat tworzymy przyjazny świat ubezpieczeń. Naszym klientom oferujemy przegląd wszystkich ofert dostępnych na rynku, dlatego wśród nich nie mogło zabraknąć Beesafe. Nawiązanie współpracy z marką to również nowe możliwości sprzedażowe dla naszych doradców. Zyskali oni dostęp do kolejnego produktu, który z łatwością mogą oferować klientom na odległość – co jest szczególnie ważne w czasach pandemii.”

Jak wskazuje CUK, zakup produktów marki Beesafe jest dostępny nie tylko za pośrednictwem doradców, lecz także w kalkulatorze online, aplikacji i strefie klienta. Formalności są ograniczone do minimum, a przeliczenie składki OC i AC zajmuje 2 minuty.

CUK Ubezpieczenia to multiagencja, współpracująca z większością wiodących na rynku ubezpieczycieli. Pierwszy oddział powstał w Toruniu, obecnie znajduje się tam centrala firmy.

Beesafe to technologiczny start-up należący do wiedeńskiego koncernu Vienna Insurance Grup. Spółka działa jako agent ubezpieczeniowy sprzedający produkty tworzone i dostarczane przez należącą do VIG Compensę, która na polskim rynku działa już od 30 lat.

 Czynniki ESG będą obecne w działalności inwestycyjnej PZU

TFI PZU pracuje nad wdrożeniem tzw. czynników ESG w swojej działalności. Podejmując decyzje inwestycyjne będzie uwzględniało takie elementy, jak kwestie środowiskowe, społeczna odpowiedzialność oraz ład korporacyjny. To część szerszej strategii ESG, którą przygotowuje cała grupa PZU.  Marcin Żółtek, wiceprezes TFI PZU, komentuje: „Widzimy coraz większe zainteresowanie zrównoważonym inwestowaniem. Nacisk na ESG kładą nie tylko legislatorzy, ale również coraz częściej inwestorzy, którzy chcą lokować swój kapitał z uwzględnieniem czynników środowiskowych, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego”. Robert Kubin, prezes TFI PZU, dodaje: „W TFI PZU nie czekamy z działaniami i już teraz pracujemy nad uzupełnieniem tradycyjnych kryteriów oceny ryzyka o te z obszaru ESG. Będą to między innymi własne metodyki scoringu na rynku długu czy akcji, zwiększenie zaangażowania w projekty OZE oraz związane z transformacją energetyczną, a także uwzględnienie czynników ESG na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego na rynku nieruchomości. Widzimy duże szanse na rozwój w obszarze inwestycji odpowiedzialny społecznie”.

Cała grupa PZU planuje wkrótce przyjąć strategię zrównoważonego rozwoju uwzględniającą czynniki ESG. Będzie ona zawierała wskaźniki efektywności, obejmie też kluczowe inicjatywy wspierające ich realizację, m.in. politykę zrównoważonego inwestowania.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Saltus po raz drugi z tytułem Etycznej Firmy

Saltus otrzymał tytuł Etycznej Firmy, przyznawany przez kancelarię PwC Polska oraz Puls Biznesu. Po raz drugi ubezpieczyciel został nagrodzony za działania na rzecz budowy i wzmacniania kultury organizacyjnej opartej na etyce i zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu. Konkurs Etyczna Firma już od 7 lat, wyróżnia najlepsze wzorce postępowania w biznesie. Jego podstawowym celem jest szerzenie norm i wartości moralnych oraz nagradzanie firm, dla których kodeks etyki nie jest jedynie elementem marketingowym, ale żyje nim cała organizacja.

Robert Łoś prezes Saltusa, mówi: „Jesteśmy dumni z otrzymanego tytułu. Nagroda jest potwierdzeniem właściwie obranego kierunku naszej pracy i zaangażowania we wdrożenie i rozwój procedur whistleblowing oraz inicjatyw zgodnych z zasadami etyki biznesu, a także promujących etyczne postawy. Dbamy, aby etyka i odpowiedzialność społeczna były nie tylko efektem, ale także fundamentem działalności Saltus Ubezpieczenia”. Dodaje, zaangażowanie w działania społeczne jest ważnym elementem, który wpływa na postrzeganie każdej firmy. Ważne jest także, by taka działalność wiązała się nie tylko z chęcią budowy wizerunku, ale wypływała z potrzeby pomagania i miała jasno określony charakter.

Saltus Ubezpieczenia to marka specjalizująca się w ubezpieczeniach korporacyjnych. Oferta produktowa to m.in. ubezpieczenia typu employee benefits, grupowe ubezpieczenie zdrowotne, grupowe ubezpieczenie na życie, ubezpieczenia majątku przedsiębiorstwa.

Nominacje:

  • Daniel Zahorenko wiceprezesem Pocztowego TUW

Z dniem 8 marca br. Daniel Zahorenko został powołany na wiceprezesa Pocztowego TUW. Stanisław Sokołowski przestał pełnić funkcję wiceprezesa Pocztowego TUW. Daniel Zahorenko ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Szczecińskim oraz Executive Master of Business Administration. Od 2001 r. jest związany z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, gdzie przez wiele lat pełnił kluczowe role m.in. kierownika Wydziału Ubezpieczeń, dyrektora Oddziału Regionalnego, radcy prezesa KRUS oraz zastępcy prezesa. W 2016 r. pracował na stanowisku zastępcy dyrektora Departamentu Finansów w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, skutecznie współrealizując projekt nowoczesnych ubezpieczeń rolniczych. Od 2017 r. związany z Ubezpieczeniami Pocztowymi jako dyrektor zarządzający odpowiedzialny za produkty, sprzedaż i wsparcie sprzedaży.

Ochrona w chmurze od Munich Re, AGCS i Google

Munich Re we współpracy z Google Cloud i Allianz Global Corporate & Specialty wprowadza nowe ubezpieczenie cybernetyczne dla klientów Google Cloud – „Cloud Protection +”. Nowa współpraca na rynku to połączenie technologii z wiedzą ubezpieczeniową. Stefan Golling, członek zarządu Munich Re, mówi: „Łącząc doświadczenie trzech liderów branży, odpowiadamy na specyficzne potrzeby organizacji przenoszących swoją działalność do chmury w zakresie zarządzania ryzykiem. Nasze rozwiązanie Cloud Protection +, osadzone w efektywnym procesie underwritingu, stanowi holistyczną odpowiedź na ryzyko cybernetyczne. Poza bezpośrednimi korzyściami dla klientów Google Cloud, współpraca przyczyni się do dalszego rozwoju modelowania ryzyka cybernetycznego przez Munich Re.”

Google Cloud umożliwia przedsiębiorstwom uzyskanie zindywidualizowanego raportu na temat ich pozycji w zakresie bezpieczeństwa za pomocą nowego narzędzia Risk Manager. Po udostępnieniu dokumentu ubezpieczycielowi, klient korzysta z bardziej efektywnego i przejrzystego procesu underwritingu. Ubezpieczenie będzie początkowo oferowane klientom Google Cloud w USA dla firm o przychodach od 500 mln USD do 5 mld USD. Na późniejszym etapie zostanie rozszerzone o inne kraje.

Munich Re to drugi co do wielkości reasekurator na świecie. Grupa działa także w sektorze ubezpieczeń bezpośrednich, głównie pod marką Ergo.

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) to globalny ubezpieczyciel korporacyjny, który jest kluczową jednostką grupy Allianz. Zapewnia doradztwo w zakresie ryzyka i rozwiązania w zakresie ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych. Na całym świecie AGCS posiada własne zespoły w 31 krajach.

Aviva sprzedaje włoskie operacje CNP i Allianzowi

Aviva zdecydowała o sprzedaży swoich włoskich operacji. Biznes życiowy, w tym joint venture z UniCredit, za 543 mln euro kupi CNP Assurances, biznes majątkowy trafi do Allianza za 330 mln euro. Transakcje podlegają zwyczajowym warunkom zamknięcia, oczekuje się, że zostaną sfinalizowane w II połowie 2021 r.

Allianz podkreśla, że po zakończeniu transakcji udział ubezpieczyciela w rynku majątkowym we Włoszech wzrośnie o około 1 punkt procentowy, umacniając jego pozycję jako gracza nr 3. Pod koniec 2020 r. Aviva sprzedała również udziały we włoskiej spółce życiowej Aviva Vita za 400 mln euro. Łącznie za sprzedaż działalności ubezpieczeniowej we Włoszech grupa uzyska 1,3 mld euro. Amanda Blanc, CEO Avivy, podkreśla, że od ogłoszenia w sierpniu ubiegłego roku, grupa ogłosiła już 7 dezinwestycji, które wygenerują łącznie 5 mld euro wpływu.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

Swiss Re rozwija zarządzanie ryzykiem powodziowym

Swiss Re nawiązało strategiczne partnerstwo z Iceye – operatorem satelitów radarowych i dostawcą usług monitoringu powodziowego. Współpraca przyczyni się do rozwoju zarządzania ryzykiem powodziowym, pomoże w reagowaniu na katastrofy i przyspieszy wypłaty odszkodowań. Partnerstwo początkowo będzie koncentrować się na powodziach, ale wkrótce ma zostać rozszerzone o inne zagrożenia. Powstaną specjalne systemy wczesnego ostrzegania i monitorowania ryzyka wystąpienia powodzi w czasie zbliżonym do rzeczywistego, w oparciu o technologie Iceye. Swiss Re udostępni dane ryzyka wystąpienia zdarzeń na CatNet Premium – swojej autorskiej platformie, a tym samym umożliwi swoim klientom szybsze oszacowanie strat i wypłatę odszkodowań. Pranav Pasricha, global head of P&C Solutions w Swiss Re, mówi:

„Partnerstwo umożliwi nam opracowanie rozwiązań, rozwój naszych usług z korzyścią dla naszych klientów i umożliwi szybszą wypłatę odszkodowań. Postrzegamy to jako ważne zobowiązanie w obliczu poważnego zagrożenia katastrofami naturalnymi i uważamy, że może ono stać się prawdziwym „game changerem”.”

Swiss Re z siedzibą w Zurichu to jeden z największych na świecie dostawców rozwiązań reasekuracyjnych, ubezpieczeniowych i innych form transferu opartego na ubezpieczeniach. Działa poprzez globalną sieć 80 biur i zatrudnia 14,5 tys. pracowników.

Zurich z silnym biznesem w 2020 r.

W 2020 r. Zurich zanotował spadek zysku operacyjnego w porównaniu do 2019 r. o 20 proc. do 4,2 mld USD. Grupa podkreśla, że wpływ na ten wynik miały straty z tytułu Covid-19 w wysokości 852 mln USD oraz straty katastroficzne wyższe o 588 mln USD niż w 2019 r. Zysk netto wyniósł 3,8 mld USD, co oznacza spadek o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Zurich podkreśla, że w obliczu pandemii spadki zanotowano przede wszystkim w 1. połowie 2020 r. W drugiej części roku nastąpił już powrót do wzrostu. Mario Greco, CEO Zurichu, podkreśla:

„Nasze wyniki potwierdzają siłę naszego biznesu, sprawność naszych ludzi i aktualność naszej strategii cyfrowej. Przez cały rok utrzymywaliśmy pełną operacyjność naszej firmy, a nasze działania podkreślały nasze silne poczucie odpowiedzialności społecznej.” Dodaje, że Zurich był bliżej swoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej, pomagając im w sposób wykraczający poza zobowiązania umowne, jak zwroty i zniżki, rezygnację z wyłączeń w przypadku pandemii czy dostosowanie składek.

Zurich to europejska grupa ubezpieczeniowa. Zatrudnia 60 tys. pracowników i jest obecna w ponad 170 krajach na całym świecie.

Ubezpieczenia w liczbach

1,36 mld zł

Tyle wyniosła składka przypisana z produktów ochronnych w dziale I bancassurance po 3. kwartale 2020 r.

Cytat tygodnia

Ubezpieczenia wzajemne są jak przyjaźń. Na dobre i na złe. Na lata, a nie doraźnie. Polegają na współpracy w imię wspólnej ochrony, a nie zysku. Ubezpieczeni tworzą tzw. związki wzajemności członkowskiej, a ich wspólnym interesem jest jak najniższa cena przy jak najszerszej ochronie.

Rafał Kiliński, prezes TUW PZUW

Słowniczek

Szkoda rzeczowa

Szkoda, której skutki wywołują uszczerbek w majątku poszkodowanego. Może polegać na uszkodzeniu, zniszczeniu, utracie lub zaginięciu rzeczy ruchomej bądź nieruchomości w następstwie zdarzeń objętych umową ubezpieczenia. Może obejmować także utracone korzyści poszkodowanego. Jeżeli mienie było objęte ochroną w ramach umowy ubezpieczenia, szkoda rzeczowa stanowi przesłankę do ubiegania się o wypłatę odszkodowania.