12
02.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy: ubezpieczenia zdrowotne ma już ponad 3,1 mln Polaków

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Prywatne ubezpieczenia coraz ważniejsze w ochronie zdrowia

Ubezpieczenia zdrowotne ma już ponad 3,1 mln Polaków – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń po III kw. 2020 r. To o 10,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Wartość składki wzrosła o 4,3 proc. i przekroczyła łącznie 665 mln zł. Zainteresowanie prywatnymi polisami zdrowotnymi w Polsce ciągle rośnie.

Wiadomości Ubezpieczeniowe najwyżej ocenianym w Polsce czasopismem naukowym o tematyce ubezpieczeniowej

9 lutego br. Minister Edukacji i Nauki opublikował nowy wykaz czasopism naukowych. Wiadomości Ubezpieczeniowe, których wydawcą jest PIU, dostały 70 punktów (dotąd miały 20 pkt). Są obecnie najwyżej ocenianym w Polsce czasopismem naukowym o tematyce ubezpieczeniowej. Wiadomości Ubezpieczeniowe ukazują się od 1947 r., od 2018 r. są wydawane online. W tym czasie przyjęły też profil prawniczy. Czasopismo jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawców Prasy ­– Presse International des Assurances (PIA). Streszczenia artykułów są publikowane w bazach CEJSH, Index Copernicus, POLON oraz BazEkon. Artykuły w pełnej wersji stanowią część elektronicznej biblioteki Europy Centralnej i Wschodniej (CEEOL), co zapewnia do nich ogólnoświatowy dostęp. 

Na blogu ekspertów PIU:

Ubezpieczenia zdrowotne - benefit pracowniczy i możliwość zadbania o psychikę

Liczba osób korzystających z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych na koniec III kwartału 2020 roku wynosiła ponad 3,1 mln. To o 10,6% więcej niż rok wcześniej. Ostatni rok zdecydowanie zmienił podejście ubezpieczających i ubezpieczonych do polis zdrowotnych, zarówno grupowych, jak i indywidualnych. Ubezpieczenia zdrowotne to pożądany benefit pracowniczy, który daje możliwość zadbania również o zdrowie psychiczne - Robert Łoś, prezes SALTUS Ubezpieczenia, na blogu ekspertów PIU.

Kohorty roczne - nowy wymóg standardu MSSF17

Polska Izba Ubezpieczeń wraz z Izbami z Francji, Hiszpanii, Rumunii oraz Włoch przekazała stanowisko do Komisji Europejskiej oraz EFRAG (European Financial Reporting Advisory Group) w sprawie wprowadzania do porządku prawnego zmian do MSSF17 dotyczących kohort rocznych. Podobne stanowisko izby przesłały już w lipcu ubiegłego roku. To nadmierne obciążenie jednostek.

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Uwaga – zasypane drogi – te trzy zasady ułatwią ci dotarcie do celu

Zasypane drogi, śnieżyce, lód to… nic dziwnego w naszym rejonie geograficznym. W końcu jest zima. Dlatego nie ma co złorzeczyć na drogowców, trzeba dostosować jazdę do warunków na drodze. Oto trzy proste zasady, które w tym pomogą. A w razie problemów, pomoże też assistance i autocasco.

 

Superpolisa i Multi-Agent Group łączą siły

Superpolisa Multi-agent Group to kolejna spółka joint venture powstała w ramach struktur Superpolisy. Współpraca podmiotów opierać się ma na szerokim doświadczeniu ubezpieczeniowym obu struktur, rozproszonej sieci sprzedaży oraz know-how Superpolisy. Prezesem nowej spółki zostanie Zbigniew Warmuz, dotychczasowy właściciel Multi-Agent Group. Podkreśla, że know-how Superpolisy i doświadczenie Multi-Agenta to połączenie, które pozwoli wzmocnić biznesowo multiagencję.

Maciej Przybyszewski, członek zarządu Superpolisy, zaznacza: „Spółki joint venture charakteryzują się tym, że budujemy biznes razem, na wypracowanych wspólnie zasadach, jako partnerzy. Łączymy się z agencjami, z którymi wiemy, że możemy budować biznes ramię w ramię. To założyciel firmy ma jeden z decydujących głosów w kwestiach dotyczących rozwoju, sprzedaży i oferty, a przede wszystkim to on wie, czego potrzebują jego agenci i to jego relacje z nimi są kluczowe. Obie strony szanują wzajemnie swój dorobek i czerpią ze swojego doświadczenia. Na takich właśnie zasadach postanowiliśmy stworzyć spółkę Superpolisa Multi-Agent Group. Wierzę, że przy połączeniu dwóch silnych podmiotów wspólnie postawione cele są na wyciągnięcie ręki”.

Superpolisa.pl zajmuje się sprzedażą produktów przeszło 30 największych, działających w Polsce ubezpieczycieli. Oferta dostępna jest zarówno w kanale direct (poprzez internetową porównywarkę oraz telefonicznie), u agentów we własnych, franczyzowych oraz partnerskich placówkach naziemnych, jak i poprzez sieć ponad 3 tys.  niezależnych agentów.

Neuca inwestuje w TU Zdrowie

TU Zdrowie pozyskało nowego partnera strategicznego z branży farmaceutyczno-medycznej – Neuca. Spółka inwestując w TU Zdrowie powiększa ofertę usług medycznych dla pacjentów oraz będzie mogła oferować usługi szerszej grupie pacjentów. Wzmocni również ofertę dla B2B i partnerów ubezpieczeniowych. Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie, mówi: „Z dużym przekonaniem wybraliśmy właśnie Neuca na inwestora strategicznego, wierzymy, że połączone siły dadzą nam możliwość dostarczania kompleksowych usług medycznych najwyższej jakości na bardzo szeroką skalę”.

Paweł Kuśmierowski, wiceprezes Neuca, dodaje, że dzięki połączeniu sił spółki będą mogły zaoferować ubezpieczeniową gwarancję dostępności usług medycznych, a TU Zdrowie rozwinąć model współpracy z siecią dostawców usług medycznych. Transakcja zakłada objęcie przez Neucę pakietu kontrolnego (50,2 proc.) i jest warunkowa –  to znaczy, że może zostać zrealizowana po uzyskaniu zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz decyzji Komisji Nadzoru Finansowego. Zgodnie z zawartymi umowami, strony zobowiązały się do zawarcia umów przyrzeczonych do dnia 30 września 2021 r.

TU Zdrowie jest polskim towarzystwem ubezpieczeń specjalizującym się w zdrowiu. Oferuje ubezpieczenia zdrowotne i organizuje usługi medycyny pracy. TU Zdrowie współpracuje z ponad 3,3 tys. placówek zdrowotnych.

Inter z nową strategią

Inter ogłosił najważniejsze założenia nowej strategii. Ubezpieczyciel zamierza umacniać swoją pozycję i planuje dalszą ekspansję. Mając świadomość trudności, z jakimi borykają się nie tylko lekarze, ale również inni przedstawiciele zawodów medycznych, Inter chce rozszerzać i personalizować ochronę ubezpieczonych. Inter podkreśla, że chce być wiarygodnym partnerem dla swoich klientów, gwarantując im nowoczesne i kompleksowe ubezpieczenia, odpowiadające na ich potrzeby i zmieniające się otoczenie. Chce również wyznaczać nowe trendy w sektorze.

Ważnym elementem nowej strategii jest propagowanie ubezpieczeń zdrowotnych dla firm. W najbliższych latach ubezpieczyciel zamierza znacząco rozszerzyć swoje działania także w tym sektorze. Duży nacisk w nowej strategii będzie kładziony na realizację wartości firmy. Wśród nich znajdują się profesjonalizm, orientacja na klienta oraz zaufanie i wzajemny szacunek.

Inter to niemiecki koncern, oferujący ubezpieczenia zdrowotne oraz specjalistyczne programy ubezpieczeniowe. W Polsce jest jedynym akcjonariuszem Inter i Inter Życie.

KUKE przedłuża preferencje w ubezpieczeniu eksportu inwestycyjnego

W odpowiedzi na utrzymujące się wysokie ryzyko w handlu międzynarodowym oraz niepewność, co do kondycji finansowej zagranicznych kontrahentów, wynikającą z nadal trudnej sytuacji ekonomicznej wielu państw, KUKE zdecydowała się przedłużyć do końca roku możliwość objęcia w 100 proc. ubezpieczeniem projektów eksportowych o charakterze inwestycyjnym. Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Współpracy Międzynarodowej KUKE, mówi: „Pierwotnie wprowadziliśmy możliwość objęcia 100 proc. ochroną eksportowych projektów inwestycyjnych do końca 2020 r. I chociaż sytuacja zaczęła się stabilizować, a perspektywy ekonomiczne dla świata są coraz lepsze, to wydaje się zasadne przedłużenie wsparcia polskich firm na zagranicznych rynkach takimi właśnie działaniami jeszcze przynajmniej do końca br.”

Obecnie, ze względu na pandemię, KUKE ubezpieczając różnego rodzaju transakcje o charakterze inwestycyjnym, przejmuje na siebie całe ryzyko handlowe i polityczne z nich wynikające. KUKE udało w ten sposób wesprzeć kontrakty na rynkach afrykańskich i w krajach Europy Wschodniej.

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych ubezpiecza transakcje handlowe polskich przedsiębiorców. Od 1991 r. oferuje usługi zapewniające bezpieczną wymianę handlową zarówno w kraju, jak i za granicą.

Generali: kolejna odsłona kampanii „Zależy nam na Tobie”

Rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii reklamowej Generali – „Zależy nam na Tobie”. Generali ponownie podkreśla, że kolor czerwony to wyjątkowe podejście do klientów.

W spocie Generali zwraca uwagę , że chce wspierać swoich klientów i z empatią opiekować się nimi niezależnie od sytuacji oraz doradzać im w sprawie ubezpieczeń. Generali pokazuje również skalę działania firmy na świecie –  to 155 tys. agentów i 60 mln klientów. Roger Hodgkiss, prezes Generali, komentuje: „Wzmocnienie rozpoznawalności naszej marki jest zgodne ze strategią naszej Grupy. Również w Polsce chcemy, aby Generali było bardziej widoczne. Chcemy, aby zarówno nasi klienci, jak i agenci wiedzieli, że zależy nam na nich. Tym hasłem kierujemy się we wszystkich naszych działaniach, gdyż naszym celem jest bycie partnerem na całe życie dla naszych klientów”.

Kampania jest adaptacją reklamy globalnej z elementami lokalnymi. W polskich reklamach występują agenci i multiagenci Generali: Ewa Lenckowska, Ela Borkiewicz, Piotr Dejnarowicz, Sebastian Adamiak i Marcin Jezierski. Kampania została zrealizowana we współpracy z agencjami Isobar i Dentsu

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

MetLife: 10 proc. zniżki dla nowych klientów

MetLife oferuje 10 proc. zniżki klientom, którzy zdecydują się na ubezpieczenie „MetLife na Życie” w kolejnej promocji #NieOdkładajNaPóźniej.

Zniżka dotyczy składki za umowę podstawową i jest ważna przez cały okres obowiązywania ubezpieczenia, co oznacza nawet 2 lata ochrony gratis przy umowie zawartej na 20 lat. Promocja potrwa od 1 lutego do 15 marca 2021 r. włącznie. Monika Wachowicz, koordynator ds. rozwoju produktów MetLife, podkreśla, że dobrze skonstruowane i dopasowane ubezpieczenie na życie zapewnia poczucie spokoju i bezpieczeństwa, zwłaszcza w tak wymagających czasach jak obecne. Dlatego właśnie wznowiona została promocja #NieOdkładajNaPóźniej. Umowę „MetLife na Życie” można zawrzeć na okres od 5 do 30 lat. Zakres ochrony można dowolnie dostosować do potrzeb i sytuacji życiowej dzięki 14 dodatkowym umowom wypadkowo-zdrowotnym.

MetLife to światowy lider rynku ubezpieczeń, świadczeń pracowniczych oraz usług finansowych, obsługujący  ponad 70 mln klientów w 60 krajach. W Polsce działa pod marką MetLife i ma 4 mln klientów.

Cachet wchodzi na rynek przy wsparciu Allianza i Bolta

Cachet, platforma ubezpieczeniowa dla pracowników cyfrowych aplikacji przewozowych, wchodzi na polski rynek przy wsparciu partnerów: Allianza i Bolta. Start-up rozpoczął właśnie sprzedaż ubezpieczeń OC od Allianza dedykowanych dla przewoźników świadczących usługi za pośrednictwem wszystkich aplikacji.

Po rozmowach i zaawansowanym modelowaniu danych pozyskanych od współpracujących platform, Cachet i Allianz przygotowali produkt OC, który będzie oferowany przewoźnikom, szczególnie tym jeżdżącym w wymiarze niepełnoetatowym. Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu Allianza, dodaje: „Dotychczas firmy ubezpieczeniowe podchodziły z dużą ostrożnością do segmentu ubezpieczeń OC dla taxi i przewozu osób zamawianego przez aplikację. My również obserwowaliśmy ten segment. Jednak jako firma, która ma nowe technologie wpisane w DNA, zdecydowaliśmy się na współpracę z Cachet. Ich rozwiązania pozwalają nam na jeszcze dokładniejszą analizę ryzyka, dzięki dostępowi do danych z platform pośredniczących na rynku taxi. Spodziewamy się, że ta współpraca przyniesie wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców”.

Allianz to niemiecka grupa świadcząca usługi ubezpieczeniowe i finansowe w 70 krajach Europy i świata. Według rankingu Forbes, Allianz jest największym ubezpieczycielem na świecie biorąc pod uwagę kombinację przychodów, zysku, zarządzanych aktywów i wartości rynkowej.  Na polskim rynku działa w sektorze ubezpieczeń majątkowych i na życie oraz emerytalnym i funduszy inwestycyjnych.

Nationale-Nederlanden rusza z kampanią „Rak? To nie tak!”

Z okazji obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem Nationale-Nederlanden rozpoczęło kampanię „Rak? To nie tak!”. Firma pomaga oswajać lęki związane z chorobą nowotworową. Akcję wspierają Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Fundacja Kapitan Światełko. Istotą kampanii jest „odtabuizowanie tematu nowotworów oraz edukacja na temat wsparcia psychologicznego jako ważnego elementu profilaktyki i ewentualnego procesu leczenia”.

W ramach kampanii, na stronie ubezpieczyciela pojawi się 9 wideoporadników z udziałem psychoonkolożek Adrianny Sobol i Elżbiety Pożarowskiej. Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden, mówi, że ubezpieczyciel co roku, w Światowy Dzień Walki z Rakiem, organizował akcje edukacyjne oraz bezpłatne badania profilaktyczne. W tym roku ze względu na pandemię, działania zostały przeniesione do internetu. Kampania będzie realizowana na stronie Nationale-Nederlanden, w mediach społecznościowych ubezpieczyciela oraz partnerów społecznych akcji.

Grupa NN zajmuje się w świadczeniem usług ubezpieczeniowych oraz zarządzaniem inwestycjami. Działa w ponad 18 krajach. Firma wywodzi się z Holandii i ma 170-letnią historię.

Nominacje:

  • Marcin Łuczyński w zarządzie Polskiego Gazu TUW

Marcin Łuczyński dołączył do zarządu Polskiego Gazu TUW oraz Polskiego Gazu TUW na Życie. Z rynkiem ubezpieczeń związany jest od ponad 20 lat. W latach 2018-2020 pełnił funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za finanse i zarządzanie ryzykiem w TUZ-ie oraz w Partnerze. Wcześniej, w latach 2014-2017 pełnił podobną funkcję w spółkach ubezpieczeniowych grupy Poczty Polskiej: Pocztowe TUW oraz Pocztowe Życie. W latach 2011-2013 pełnił również funkcję członka zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń nadzorując obszar ubezpieczeniowych baz danych, projekty związane między innymi z wdrożeniem dyrektywy Solvency II oraz dotyczące samoregulacji rynku ubezpieczeń na życie. W latach 2001-2011, Marcin Łuczyński pracował w grupie Swiss Re w jej warszawskim biurze oraz oddziale w Monachium. Marcin Łuczyński jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również Advanced Management Program organizowany przez IESE Business School University of Navarra. Marcin Łuczyński jest aktuariuszem, członkiem rzeczywistym Polskiego Stowarzyszenia Aktuariuszy.

Produkty:

  • Warta: zmiany i nowości produktowe

Warta informuje, że w ciągu najbliższych 11 miesięcy planuje wprowadzić więcej zmian i nowości produktowych. Z dniem 18 stycznia br. do gamy produktów ubezpieczeniowych Warty dołączyły nowe OWU OC projektantów, architektów i innych zawodów technicznych. Nowe OWU są oferowane w miejsce Warunków Ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej w związku z prowadzoną działalnością lub posiadaniem rzeczy, na podstawie których zawierane były dotychczas umowy ubezpieczenia OC projektantów, architektów i innych osób wykonujących zawody techniczne. Założeniem wprowadzenia nowego produktu było uwzględnienie ryzyk niezbędnych dla większości klientów. W ciągu najbliższych 11 miesięcy Warta planuje wprowadzić również:

  • nowy pakiet ubezpieczeń majątkowych (MZL, elektronika, maszyny budowlane, maszyny od uszkodzeń);
  • ubezpieczenie od ryzyk cybernetycznych dla dużych i średnich przedsiębiorstw (nowy produkt w ofercie);
  • nowe OWU D&O;
  • ubezpieczenie OC środowiskowej;
  • nowe ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego i spedytora;
  • dalsze zmiany w gwarancjach (upraszczanie procesu oraz stopniowe podnoszenie limitów na pojedyncze gwarancje / limitów łącznych)

Warta planuje, że wszystkie nowe produkty i zmiany produktowe będą wdrażane wyłącznie w systemie sprzedażowo-underwritingowym (FoTON).

 

 

Allianz Insurance Asset Management ze zgodą od chińskiego regulatora

Allianz otrzymał zgodę od China Banking and Insurance Regulatory Commission na utworzenie Allianz Insurance Asset Management (IAMC). To pierwsza w pełni zagraniczna firma zarządzająca aktywami w Chinach, która została zatwierdzona po podpisaniu 30 grudnia 2020 r. umowy inwestycyjnej między Chinami a UE – podkreśla ubezpieczyciel. Siedziba IAMC będzie znajdowała się w Pekinie.

Allianz podkreśla, że utworzenie IAMC jest strategicznym posunięciem dla grupy, aby wejść na chiński rynek zarządzania aktywami. Pokazuje również długoterminowe zaangażowanie Allianza w rynek chiński.

Allianz to niemiecka grupa świadcząca usługi ubezpieczeniowe i finansowe w 70 krajach Europy i świata. Według rankingu Forbes, Allianz jest największym ubezpieczycielem na świecie biorąc pod uwagę kombinację przychodów, zysku, zarządzanych aktywów i wartości rynkowej.  Na polskim rynku działa w sektorze ubezpieczeń majątkowych i na życie oraz emerytalnym i funduszy inwestycyjnych.

Prudential wydziela spółkę Jackson

Prudential ogłosił plan wydzielenia amerykańskiego biznesu Jackson Financial. Spółka oddzieli się od grupy w 2. kwartale 2021 r. W czasie spin-offu Prudential planuje zatrzymać 19,9 proc. udziałów w spółce, które zostaną później spieniężone. Steven A. Kandarian, były CEO MetLife'u, od 1 lutego 2021 r. będzie pełnił funkcję dyrektora niewykonawczego Jacksona. Spin-off, jak zaznacza Prudential, pozwoli na szybsze oddzielenie się od Jacksona, niż poprzez sprzedaż czy mniejszościowe IPO.

Decyzja ma na celu przyspieszenie transformacji Prudentiala i skupienie się na możliwościach rozwoju w Azji i w Afryce. Zdaniem ubezpieczyciela regiony te oferują atrakcyjne cechy demograficzne i charakteryzują się niskim poziomem penetracji produktów ubezpieczeniowych. Prudential rozważa pozyskanie 2,5-3 mld USD w nowym kapitale.

Prudential to brytyjska grupa ubezpieczeniowa ze znaczącym operacjami w Azji i USA. Na całym świecie posiada ponad 21 mln klientów.

Marsh & McLennan: mocny 4. kwartał ze wzrostem przychodu

Marsh & McLennan w 4. kwartale 2020 r. zanotował wzrost skonsolidowanych przychodów o 4 proc. do 4,4 mld USD w porównaniu z 4. kwartałem 2019 r. Zysk operacyjny wyniósł 592 mln USD, a zysk netto – 374 mln USD. Z kolei w całym 2020 r. skonsolidowany przychód wyniósł 17,2 mld USD (wzrost o 3 proc. w porównaniu z 2019 r.), zysk operacyjny – 3,1 mld USD, a zysk netto – 2 mld USD. Dan Glaser, CEO Marsh & McLennan, podkreśla: „2020 był rokiem, jak żaden inny. Jestem dumny z tego, że nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania, pomagając klientom i sobie nawzajem, osiągając imponujące wyniki finansowe. Ubiegły rok zakończyliśmy mocnym 4. kwartałem z dodatnim wzrostem przychodów. Pokazaliśmy naszą odporność jako firma w 2020 r., jesteśmy nastawieni na dalszy wzrost w 2021 r.”

Przychody z segmentu Risk & Insurance Services w 4. kwartale 2020 r. wyniosły 2,5 mld USD, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. W tym Marsh osiągnął przychody w wysokości 2,4 mld USD, co oznacza wzrost o 7 proc., a Guy Carpenter 162 mln USD, co oznacza wzrost o 7 proc.

Marsh & McLennan to światowy lider oferujący specjalistyczne usługi oraz doradztwo w obszarach związanych m.in. z zarządzaniem ryzykiem, reasekuracją, czy zarządzaniem kapitałem ludzkim.

MetLife: 4. kwartał 2020 r. powyżej oczekiwań

W 2020 r. MetLife zanotował spadek zysku netto do 5,2 mld USD w porównaniu z 5,7 mld USD za 2019 r. Skorygowany zysk netto wyniósł 5,6 mld USD (5,8 mld USD w 2019 r.). Wskaźnik ROE osiągnął poziom 7,6 proc. W samym 4. kwartale 2020 r. zysk netto wyniósł 124 mln USD w porównaniu z 536 mln USD w analogicznym okresie 2019 r. Z kolei skorygowany zysk netto wyniósł 1,8 mld USD i był stabilny w porównaniu z 4. kwartałem 2019 r. Zdaniem Michela Khalafa, CEO MetLife, grupa ma za sobą bardzo silny 4. kwartał 2020 r.: „Według większości kluczowych wskaźników wartości – skorygowanego zysku na akcję, skorygowanego zwrotu z kapitału własnego, oraz wartości księgowej na akcję – wyniki MetLife za czwarty kwartał były powyżej oczekiwań. W całym roku, w obliczu niezwykle trudnych warunków, wykazaliśmy odporność na niskie stopy procentowe, wyjątkową dyscyplinę kosztową oraz wysoką generację środków pieniężnych. Jestem bardzo dumny z tego, jak pracownicy realizowali nasz cel i dostarczali produkty dla naszych klientów.”

Skorygowany zysk w regionie EMEA w 4. kwartale ubiegłego roku wyniósł 81 mln USD, co oznacza wzrost o 23 proc. w porównaniu z 4. kwartałem 2019. Składki i inne przychody wyniosły 707 mln USD (wzrost o 6 proc.).

MetLife to światowy lider rynku ubezpieczeń, świadczeń pracowniczych oraz usług finansowych, obsługujący  ponad 70 mln klientów w 60 krajach. W Polsce działa pod marką MetLife i ma 4 mln klientów.

Ubezpieczenia w liczbach

1,1 mld zł 

Tyle podatku dochodowego do budżetu państwa odprowadzili ubezpieczyciele po 3. kwartale 2020 r.

Cytat tygodnia

Produkty onkologiczne, w tym usługi pomocowe, cieszą się dużym popytem w Europie Środkowej i Wschodniej. Chociaż systemy opieki zdrowotnej w tych regionach są dotowane przez państwo, świadczenia często nie są wystarczające, aby bez dodatkowego ubezpieczenia pacjent mógł poradzić sobie z poważnymi chorobami, takimi jak rak. Świadczy o tym liczba osób decydujących się na wykupienie produktów onkologicznych.

Michael Haas, Head Client Management L&H ACEE, Swiss Re

Słowniczek

Rocznica polisy - rocznica zawarcia umowy ubezpieczenia; dla wielu umów jest to data, kiedy można – w ramach warunków zawartej umowy – zmienić różne parametry tej umowy, np. podwyższenie sumy ubezpieczenia i składki w ramach indeksacji.