26
02.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy: Zespół bancassurance i sprzedaży affinity PIU

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Na blogu ekspertów PIU:

Zespół bancassurance i sprzedaży affinity PIU – podsumowanie 2020 R. i plany na 2021 r.

Agnieszka Gocałek, Piotr Wrzesiński: Prace działającego w ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń Zespołu bancassurance i sprzedaży affinity koncentrowały się w 2020 r. nie tylko na działaniach związanych ze skutkami pandemii COVID-19, ale obejmowały również inne istotne kwestie, m.in. dotyczące dystrybucji ubezpieczeń. Nie bez znaczenia była również spadająca składka w kanale bankowym, która nie oznacza jednak, że ten segment rynku ubezpieczeniowego traci na znaczeniu.

Edukacja ubezpieczeniowa? Koniecznie, ale precyzyjnie

Znaczenie edukacji finansowej rośnie, gdy czasy stają mniej pewne, a równowaga domowych budżetów trudniejsza do zachowania. Wiedza, jak oszczędzać mądrze i bezpiecznie, jest cenna. A świadomość, że ubezpieczenia są elementem stabilnego domowego budżetu, nie do przecenienia. Jak sprawić, by była powszechniejsza? Edukować, doradzać, wyjaśniać. To jedna z ważniejszych ról każdej organizacji branżowej, działającej na rynku ubezpieczeniowym w Europie. Zaczynamy cykl, w którym pokażemy wam różne pomysły na akcje edukacyjne, jakie mają europejskie stowarzyszenia branżowe. Zaczynamy jednak od siebie! Co w najbliższym czasie planujemy w PIU? Co zrobiliśmy w ostatnim roku?

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Stłuczka? Skorzystaj z pomocy swojego ubezpieczyciela

Stłuczka to zawsze stresująca sytuacja. Co zrobić, jak się zachować, jak zgłosić szkodę? Dopytujesz wszystkich, dzwonisz do znajomych, szukasz informacji w Internecie. A przyszło ci do głowy, żeby od razu na miejscu zdarzenia zadzwonić do swojego ubezpieczyciela? Od niego dostaniesz najlepsze informacje i pomoc. Pamiętaj więc: stłuczka? Skorzystaj z pomocy swojego ubezpieczyciela! A może warto też zapewnić sobie dodatkowe wsparcie w postaci telefonu do prawnika?

GrECo przejmuje 70 proc. spółki brokerskiej Athena

GrECo przejmuje 70 proc. poznańskiej spółki brokerskiej Athena. Jak podkreśla, umacnia w ten sposób swoją pozycję na terenie Wielkopolski. I dodaje, że połączenie spółek było planowane od jakiegoś czasu, ze względu na podobne postrzeganie roli, jaką pełni broker w zakresie wspierania swoich klientów. Paweł Paluszyński, prezes GrECo, wskazuje, że grupa GrECo realizuje wieloletnią strategię rozwoju nieorganicznego. GrECo ma wielu klientów na terenie Wielkopolski, a dzięki Athenie jeszcze bardziej się do nich zbliży.

Jacek Bobiński, prezes Atheny, zaznacza, że podjęcie współpracy z GrECo dla Atheny to perspektywa szybszego wzrostu i większych możliwości rozwoju.  Założyciele i dotychczasowi udziałowcy oraz pracownicy Atheny pozostaną w spółce. W 2020 r. obie spółki osiągnęły łącznie ponad 20 mln zł przychodu brutto z tytułu prowizji brokerskich i uplasowały ponad 250 mln zł składki ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.

GrECo  to oparty całkowicie na prywatnym kapitale dostawca ubezpieczeniowych usług brokerskich oraz usług w zakresie zarządzania ryzykiem. Jest licencjonowanym brokerem ubezpieczeniowym, działającym w Polsce od października 2000 roku.

Ruszył portal Onkorodzice.pl wspierany przez PZU Zdrowie

Z okazji Międzynarodowego Dnia Walki z Nowotworami u Dzieci Fundacja Iskierka uruchomiła portal Onkorodzice.pl – miejsce wsparcia i wymiany doświadczeń dla rodziców dzieci cierpiących na choroby nowotworowe. Patronem merytorycznym jest Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej. Fundatorem portalu jest PZU Zdrowie. Onkorodzice.pl to baza wiedzy na temat nowotworów dziecięcych, z której mogą korzystać zarówno rodzice, jak i środowisko medyczne. Zawiera uporządkowane i zweryfikowane informacje, których najczęściej poszukują opiekunowie chorych dzieci. Ma ułatwić wzajemny kontakt osób znajdujących się w podobnej sytuacji. To także przestrzeń do wspólnych działań dla lekarzy i organizacji pozarządowych związanych z onkologią dziecięcą.

Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, mówi: „To, że PZU Zdrowie mogło się przyczynić do powstania tak potrzebnego i wyjątkowego miejsca, jakim jest portal Onkorodzice.pl, to dla mnie i dla naszej organizacji ogromny zaszczyt. W Polsce co roku diagnozowanych jest około 1100-1200 nowych zachorowań na nowotwory u dzieci. Ta diagnoza zazwyczaj przychodzi niespodziewanie i pozostawia rodziców w poczuciu bezradności i strachu. Portal zapewnia ścieżkę postępowania dla opiekunów małego pacjenta, która pomaga odnaleźć się im w nowej, trudnej rzeczywistości”.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Uniqa i Axa pod jednym adresem internetowym

Axa i Uniqa uruchomiły nową stronę internetową, która łączy w sobie wszystkie funkcjonalności poprzednich adresów internetowych, w tym platformę do zakupu ubezpieczeń – uniqa.pl.

Klienci mogą tam również zgłaszać szkody i roszczenia czy logować się na swoje konta. Każdy, kto teraz wejdzie na strony axa.pl lub axadirect.pl, zostanie automatycznie przekierowany na nową stronę. Firmy uruchomiły również wspólną infolinię. Marcin Nedwidek, prezes połączonych spółek Uniqa i Axa (po uzyskaniu zgody KNF), mówi: „Połączenie Uniqa i Axa to duży projekt i fantastycznie jest widzieć już efekty pracy ostatnich miesięcy. Wspólna strona internetowa to pierwsze tak duże wdrożenie, kolejne implementacje będziemy realizować już w czasie połączenia prawnego organizacji. Prezentujemy na niej wszystko to, co najlepsze w Uniqa i Axa. Klient będzie mógł zarówno kupić ubezpieczenia, jak na wcześniejszej stronie axadirect.pl, jak i łatwo znaleźć kontakt do agenta czy najbliższej placówki. Startujemy w przededniu dużej kampanii reklamowej, w której będziemy kierować już na nową stronę”. Aldona Paciorek, dyrektor Departamentu Digital i E-Commerce po połączeniu Uniqi i Axy, dodaje, że projektując stronę spółki korzystały ze swoich doświadczeń, badań na klientach i najnowszych trendów.

Uniqa to austriacka grupa ubezpieczeniowa działająca głównie na rynku europejskim. W Polsce grupa obecna jest w sektorze ubezpieczeń na życie i majątkowych.

Axa to jedna z największych grup ubezpieczeniowych na świecie. W Polsce oferuje ubezpieczenia ochronne, inwestycyjne, emerytalne, turystyczne, komunikacyjne oraz ubezpieczenia korporacyjne.

Concordia rozwija portal i-rolnik.pl

Concordia wprowadza kolejne funkcjonalności do portalu informacyjnego dla klientów z sektora agro – i-rolnik.pl. Kinga Borecka, dyrektor Biura Marketingu i PR Concordii, mówi: „W trakcie kilku miesięcy na portalu wiele się zmieniło. Dodaliśmy kolejne praktyczne funkcjonalności, np. mapę rekomendowanych punktów naprawy maszyn rolniczych, gdzie można otrzymać bezgotówkowe wsparcie w ramach ubezpieczenia agro casco. Sporo nowości dotyczy ochrony ubezpieczeniowej. Rolnik może w serwisie w dowolny dzień, o każdej porze – w tym w święta – sprawdzić, jakie ma polisy”.

Ubezpieczony na portalu może także zgłosić szkodę uprawową i monitorować przebieg jej rozpatrywania i procesu likwidacji. Ma również dostęp do informacji przydatnych w prowadzeniu działalności uprawowej czy hodowlanej oraz zarządzania nią. Portal pozwala śledzić prognozę pogody (w tym ustawiać alerty dla konkretnej lokalizacji), sprawdzać aktualne ceny zbóż, podejrzeć na mapce działki, na których znajdują się ubezpieczone uprawy. Mapa serwisów ułatwia kontakt z placówką, w której klient bezgotówkowo zlikwiduje szkodę w swojej maszynie rolniczej. Korzystając z przygotowanych formularzy rolnik może uzupełnić ewidencję zabiegów ochrony roślin.

Concordia Ubezpieczenia specjalizuje się w ubezpieczeniach rolnych, ubezpieczeniach ochrony prawnej, systemach ubezpieczeń dla firm oraz bancassurance dla bankowości spółdzielczej.

 Link4 powraca do konkursu Papaya Young Directors

Po blisko 4 latach Link4 ponownie został sponsorem konkursu dla młodych reżyserów – Papaya Young Directors. W konkursie uczestnicy realizują produkcje na podstawie briefu przekazanego przez firmę – sponsora. W 2017 r. to właśnie tu powstał materiał promujący holowanie i auto zastępcze w pakiecie OC w Link4. Jego reżyser, Jakub Gutkowski, otrzymał wówczas za swoje dzieło nagrodę Grand Prix Konkursu. Patrycja Kotecka, członek zarządu Link4, mówi: „Dziś, w dobie mediów społecznościowych, gdy wszyscy jesteśmy w pewnym sensie twórcami treści, bardzo trudno jest wyławiać prawdziwe talenty. Dlatego zdecydowaliśmy się ponownie wesprzeć Papaya Young Directors, bo wierzymy, że takie inicjatywy gromadzą młodych, ambitnych ludzi, którzy chcą związać swoje losy z reżyserią na długie lata, a przy tym wnieść do świata filmu i reklamy świeże spojrzenie. Bardzo kibicujemy wszystkim młodym twórcom i trzymamy za nich mocno kciuki”.

Do tej pory odbyło się siedem edycji konkursu, w ramach których zrealizowano 118 filmów dla 40 sponsorów.

Link4 jest pionierem i liderem ubezpieczeń direct w Polsce. Współpracuje też z multiagencjami i brokerami, a także z bankami i sieciami handlowymi. Firma wchodzi w skład grupy PZU.

PZU ubezpiecza dentystów PTS

PZU stworzyło program ubezpieczeń dla lekarzy dentystów, higienistek i asystentek, którzy są członkami Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Pakiet PZU proponuje 5 różnych ubezpieczeń. Każde można również wykupić osobno. Są to:

  • Obowiązkowe ubezpieczenie OC – z sumą 75 tys. euro w przypadku jednego zdarzenia i 350 tys. euro w przypadku wszystkich zdarzeń.
  • Dobrowolne ubezpieczenie OC – zwiększa sumę ubezpieczenia do 5 mln zł, zapewniając pokrycie szkód, których koszty przekroczą sumę gwarancyjną obowiązkowego OC. Rozszerza również działanie ubezpieczenia poza Polskę.
  • Ubezpieczenie kosztów ochrony prawnej – zapewnia pokrycie kosztów prawnych i sądowych z sumą ubezpieczenia do wyboru: 100 tys. zł lub 500 tys. zł.
  • Ubezpieczenie NNW ekspozycji na ryzyko HIV i WZW – obejmuje nieszczęśliwe wypadki podczas pracy oraz zwrot kosztów leczenia w sytuacji zakłucia, zadraśnięcia, zadrapania, pogryzienia przez pacjenta.
  • Ubezpieczenie na wypadek utraty dochodu – ubezpieczeni z powodu czasowej lub trwałej niezdolności do pracy mogą liczyć na wypłatę świadczenia w wysokości do 537 zł dziennie, w zależności od wybranego wariantu. Do wyboru są trzy sumy gwarancyjne: 60 tys., 120 tys., 180 tys. zł. Składka wynosi od 226 zł za rok ochrony.

Wszystkie ubezpieczenia można kupić przez internet. Stały kontakt z doradcą, który pomoże wybrać zakres ochrony oraz wypełnić formalności związane z zawarciem ubezpieczenia, zapewnia iExpert.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Compensa: liczba interwencji domowego assistance wzrasta

Domowe assistance to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości – wskazuje Compensa. Ten element wchodzi w zakres aż 98 proc. polis. W 2020 r. liczba interwencji z assistance domowego zwiększyła się o 34 proc. Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensie, mówi: „Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc, bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać.”

W 2020 r. klienci Compensy najczęściej potrzebowali wsparcia hydraulika, serwisanta AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.

Compensa jest częścią Vienna Insurance Group z siedzibą w Wiedniu. Vienna Insurance Group jest w Europie Środkowo-Wschodniej jedną z największych grup ubezpieczeniowych.

KUKE i ICIEC podpisały porozumienie o współpracy

KUKE i Islamska Korporacja Ubezpieczeń Inwestycji i Kredytów Eksportowych (ICIEC) podpisały porozumienie o współpracy. Jak podkreśla KUKE, rośnie zainteresowanie polskich eksporterów i inwestorów prowadzeniem działalności w krajach należących do Organizacji Współpracy Islamskiej (OWI), a ze względu na Covid-19 – zapotrzebowanie na ochronę na rynkach, gdzie ryzyko kredytowe i ryzyko polityczne stanowią większe wyzwanie. KUKE i ICIEC będą współpracować, aby zapewnić rozwiązania w zakresie ograniczania ryzyka dla eksporterów i inwestorów.

Janusz Władyczak, prezes KUKE, mówi: „CIEC to doświadczony partner, z którym współpraca pomoże KUKE umacniać obecność polskich eksporterów i inwestorów z wielu branż na bardzo perspektywicznych rynkach. Choć niepewność związana z pandemią wstrzymała część projektów, to wspólnie patrzymy już w przyszłość, gdy świat przezwycięży jej skutki. Polskie firmy z atrakcyjną jakościowo i cenowo ofertą coraz odważniej poszukują rynków z potencjałem wzrostu poza Europą. Ze wsparciem ICIEC oraz KUKE mają szanse na dynamiczny rozwój w 47 krajach na czterech kontynentach, zarówno pod względem handlowym jak i inwestycyjnym.”

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych ubezpiecza transakcje handlowe polskich przedsiębiorców. Od 1991 r. oferuje usługi zapewniające bezpieczną wymianę handlową zarówno w kraju, jak i za granicą.

Rankomat zmienia wizerunek

Rankomat stawia na nową komunikację z klientami. Podkreśla swoją niezależność, obiektywność, a także wsparcie swoich doradców i opiekę prawną. O nowym pozycjonowaniu marki opowiadać będą Ranko i Mat, przybysze z kosmosu, którzy posługują się nowym hasłem marki „Możesz liczyć na Rankomat.pl”.

Nowi brand heroes to dwie odmienne osobowości, a celem ich obecności jest pomoc konsumentom w podejmowaniu decyzji opartych na idei smart shoppingu oraz zapewnienie najwyższej jakości obsługi. Tomasz Masajło, prezes Rankomatu, mówi: „W nowej kampanii chcemy pokazać, że w Rankomat klient może liczyć na pomoc, gdy chce szybko znaleźć najlepszą cenowo ofertę, ale też gdy potrzebuje wsparcia w trudnych tematach. Technologia oraz ponad 200 wykwalifikowanych doradców służą pomocą w wyjaśnieniu wszelkich niuansów, a bezpłatna pomoc prawników pozwala mierzyć się z trudnymi sytuacjami ubezpieczeniowymi i na drodze. Zapewniamy wsparcie na każdym etapie korzystania z ubezpieczenia”. Postacie Ranko i Mata są luźno inspirowane Pi i Sigmą, bohaterami polskiego programu edukacyjnego z lat 80. „Przybysze z Matplanety”. Michał Kłuciński, Brand Manager w Rankomacie, wskazuje, że nowe postacie pozwolą ocieplić wizerunek porównywarki i zbudować więź emocjonalną.

rankomat.pl jest niezależną porównywarką ubezpieczeniową, działającą na naszym rynku od kwietnia 2009 r. Właścicielem porównywarki jest interia.pl

Produkty:

  • Karnawał produktowy w Generali

Generali wprowadziło nowości w swojej ofercie. Ubezpieczyciel rozszerzył limity odpowiedzialności oraz wprowadził nowe elementy do ubezpieczeń mieszkaniowych, komunikacyjnych, podróżnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw. Produkt mieszkaniowy „Generali, z myślą o domu”, to teraz „Generali, z myślą o domu i rodzinie”. Ubezpieczyciel zwiększył m.in. limity wynikające z „zapominalstwa”. W nowej ofercie mieszkaniowej Generali wprowadza również ochronę aut. Dla kierowców ubezpieczyciel wprowadził assistance rowerowe w ramach assistance samochodowego, a także nowe limity i zakres w ramach krótkoterminowego ubezpieczenia assistance. Z kolei dla podróżujących Generali do podstawowego zakresu ochrony włączyło „zaostrzenie choroby przewlekłej” bez konieczności dopłaty. W ofercie dla firm, klienci znaleźć mogą pakiet zmian, które są odpowiedzią na sytuację związaną z pandemią, m.in. assistance medyczny, assistance pracownik tymczasowy, mobile IT, ochrona dla elektroniki stacjonarnej czy nowe OC. W ofercie pojawiło się również ubezpieczenie OC za szkody powstałe wskutek utraty danych osobowych. Generali obejmuje ochroną sprzęt, który służy pracownikom podczas home office. Dla małych i średnich firm Generali przygotowało również assistance windykacyjny w cenie 49 zł na rok.

VIG inwestuje w start-upy

Vienna Insurance Group inwestuje w start-upy z branży deep tech. Grupa nabyła udziały w ITS Cube – austriackim funduszu venture capital, który finansuje projekty inicjowane przez start-upy w dziedzinie nauki i technologii. Start-upy mogą liczyć na wsparcie na wczesnym rozwoju swojego przedsiębiorstwa.

Elisabeth Stadler, CEO VIG-u, wskazuje, że dzięki inwestycji, ubezpieczyciel w przyszłości będzie czerpał korzyści z przewagi informacyjnej w zakresie innowacji w obszarach istotnych dla ubezpieczeń. Grupa będzie mogła także dokonywać bezpośrednich współinwestycji i tworzyć strategiczne partnerstwa. „Postrzegamy tę inwestycję jako przewagę konkurencyjną i trwały wkład w podniesienie rangi Austrii jako atrakcyjnej lokalizacji dla szybko rozwijającej się sceny deep tech” – dodaje Elisabeth Stadler. Czas trwania funduszu venture capital wynosi 10 lat. Do tej pory ITS Cube zainwestował w 6 projektów w dziedzinie medycyny, IT i biochemii. Firma zamierza wesprzeć około 40 projektów, a każdy z nich otrzyma 1-2 mln euro finansowania.

Vienna Insurance Group jest austriackim koncernem ubezpieczeniowym w Europie Środkowej i Wschodniej. W Polsce działa poprzez 5 spółek: Compensa życiowa i majątkowa, InterRisk, Vienna Life i Wiener.

WTW: solidne wyniki w trudnym otoczeniu

Willis Towers Watson zanotował 2,76 mld USD przychodów w 4. kwartale 2020 r., co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu z 2,69 mld USD za ten sam okres w roku ubiegłym. Skorygowany zysk operacyjny to 820 mln USD. Zysk netto za 4. kwartał 2020 r. wyniósł 476 mln USD.

John Haley, CEO WTW, podkreśla, że wyniki w 4. kwartale 2020 r. zapewniły mocne zakończenie dobrego roku dla grupy, w trudnym otoczeniu: „Wyniki te odzwierciedlają duże zaangażowanie i zdolność przystosowania się naszych pracowników oraz ich oddanie wartościom, które leżą u podstaw naszej firmy. Nie mógłbym być bardziej dumny z dotychczasowych osiągnięć Willis Towers Watson i z niecierpliwością oczekuję naszego dalszego rozpędu w 2021 roku, gdy będziemy zmierzać w kierunku planowanego połączenia z Aonem.” Z kolei przychody za cały 2020 r. wyniosły 9,35 mld USD (wzrost o 3 proc. w porównaniu z 2019 r.). Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 1,9 mld USD, a zysk netto – 996 mln USD.

Willis Towers Watson to globalna firma w branży doradztwa, pośrednictwa oraz rozwiązań, pomagająca klientom na całym świecie w przekształcaniu ryzyka w ścieżkę rozwoju. Korzenie Willis Towers Watson sięgają 1828 r.; firma ma 41 tys. pracowników w ponad 140 krajach.

Aviva nawiązuje współpracę z Macmillan Cancer Support

Aviva zawarła umowę partnerską z brytyjską organizacją charytatywną Macmillan Cancer Support, której celem jest ułatwienie klientom z chorobą nowotworową dostępu do potrzebnego im wsparcia emocjonalnego, klinicznego i finansowego.

Aviva i Macmillan będą pracować nad szeregiem nowych inicjatyw, które wspierać mają wszystkich klientów Avivy ze zdiagnozowanym nowotworem. Ubezpieczyciel szacuje, że na wsparcie może liczyć nawet 7 mln klientów, niezależnie od tego, czy polisa zawarta została za pośrednictwem agenta, partnera Avivy czy w ramach ubezpieczenia grupowego w miejscu pracy. Partnerzy będą współpracować w celu przeszkolenia ponad 200 pracowników obsługi roszczeń Avivy. Będą oni realizować rozmowy na temat tego, w jaki sposób Macmillan może wesprzeć chorych na nowotwór. W ramach współpracy zostaną również zorganizowane spotkania szkoleniowe dla agentów i klientów korporacyjnych. Aviva i Macmillan pracują także nad włączeniem inicjatyw do niedawno wprowadzonych przez Avivę aplikacji zdrowotnych DigiCare+ i DigiCare+ Workplace.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

KBC przejmuje bułgarskie NN

Grupy KBC i NN osiągnęły porozumienie w sprawie nabycia przez spółkę zależną KBC – DZI Life Insurance – bułgarskiego biznesu ubezpieczeniowego i emerytalnego NN.

Wartość umowy to 77,7 mln euro. Zamknięcie transakcji podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i oczekuje się, że zostanie sfinalizowane w ciągu 2021 r. KBC podkreśla, że transakcja jest w pełni zgodna ze strategią grupy, która koncentruje się na klientach detalicznych, małych i średnich przedsiębiorstwach oraz firmach o średniej kapitalizacji na swoich głównych rynkach w Belgii, Republice Czeskiej, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii i Irlandii. Grupa NN zapewnia z kolei, że zbycie działalności w Bułgarii nie zmienia zainteresowania i zaangażowania grupy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ponieważ pozostaje on jednym z kluczowych dla NN regionów wzrostu.

Grupa NN specjalizuje się w świadczeniu usług finansowych z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Firma wywodzi się z Holandii i ma ponad 150-letnią historię.

Ubezpieczenia w liczbach

665 mln zł

Tyle wyniosła wartość składki z ubezpieczeń zdrowotnych po 3. kwartale 2020 r.

Cytat tygodnia

Dla całego ekosystemu podróżnego obecny kryzys to sprawdzian i wyzwanie, ale też szansa. Dla branży ubezpieczeniowej to szansa na zbudowanie nowych, lepszych doświadczeń klientów związanych z ochroną i bezpieczeństwem wyjazdów. Zapewnienie sprawniejszej obsługi klientom, prosta forma zakupu polisy turystycznej, a także towarzyszenie klientowi w każdym momencie podróży, zapewniając mu dostęp do informacji dotyczącej jego zdrowia, bezpieczeństwa, punktów pomocy medycznej i świadczeń medycznych w sytuacji choroby, to tylko niektóre elementy, jakie powinny znaleźć się w ofercie ubezpieczycieli.

Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance

Słowniczek

Reasekuracja fakultatywna

umowa reasekuracji, którą zawiera się indywidualnie dla pojedynczej umowy ubezpieczenia lub dla grupy z góry określonych umów ubezpieczenia; reasekurację fakultatywną stosuje się dla ryzyk, które „nie mieszczą się” w umowach obligatoryjnych ze względu na specyficzne warunki umowy ubezpieczenia lub sumę ubezpieczenia przekraczającą pojemność umowy obligatoryjnej; w praktyce umowy fakultatywne stosowane są przy umowach ubezpieczenia dużych podmiotów gospodarczych (np. wielkich zakładów przemysłowych, instytucji finansowych).