09
11.20
Ubezpieczyciele po raz kolejny pomagają w pandemii

Wiele osób walczących z pandemią na pierwszej linii jest u kresu wytrzymałości. W marcu i kwietniu dominował strach. Borykaliśmy się z ekonomicznymi skutkami pandemii, z brakami sprzętu. Dziś dochodzi do tego duże zmęczenie. Potrzeb jest bardzo wiele, dlatego ruszamy po raz kolejny z pomocą. By wesprzeć tych, którzy są na froncie. By wesprzeć ludzi.

Pomoc dla ludzi cierpiących na skutek pandemii jest potrzebna w wielu wymiarach. Chcemy dołożyć tu nasze zaangażowanie, wnieść część tej pomocy. Niesienie jej w najtrudniejszych sytuacjach życiowych to nasza społeczna rola.

Pomoc dla ludzi na pierwszym froncie

Finansujemy pracę ponad 100 konsultantów call center, którzy pomogą GIS przez najbliższe pół roku w obsłudze zapytań od osób z podejrzeniem lub chorych na COVID-19. Praca konsultantów zostanie zorganizowana w taki sposób, by byli oni dostępni dla potrzebujących przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Zaangażowane zakłady

To wspólna inicjatywa branży. Wzięło w niej udział 18 grup ubezpieczeniowych: Allianz, Aviva, Axa, Compensa, Credit Agricole Ubezpieczenia, Ergo Hestia, Generali, Interrisk, MetLife, PKO Ubezpieczenia, Grupa PZU, Saltus, TUW TUW, Uniqa, Unum, Vienna Life, Warta, Wiener. Polska Izba Ubezpieczeń zajmuje się organizacją tego przedsięwzięcia.

Ubezpieczyciele pomagają – inicjatywy pomocy

Od początku pandemii zakłady, ich pracownicy, agenci zaangażowani byli między innymi w dofinansowanie, zakup, dostarczanie niezbędnego sprzętu i środków ochrony osobistej, pomoc starszym czy potrzebującym wsparcia, pomoc prawną dla przedsiębiorców, telemedyczną i psychologiczną dla klientów.

Pomoc i zarządzanie ryzykiem

Od drobnych inicjatyw poszczególnych pracowników po miliony złotych przeznaczone na pomoc medykom lub instytucjom zaangażowanym w walkę z pandemią, jak pisaliśmy w kwietniu o pierwszej fali pomocy. Wówczas zmobilizowaliśmy siły, robimy to również teraz, wielokrotnie wychodząc poza to, co jest zapisane w umowach. Taki jest sens naszej pracy – pomagać, zmniejszać ryzyko, zarządzać nim.

Warto pomagać

Zaraz po wybuchu pandemii, PIU opracowała rekomendacje działań proklienckich dla zakładów ubezpieczeń. Uproszczono procedury zawierania i przedłużania umów ubezpieczenia, a także wprowadzono zdalną likwidację szkód w znacznie szerszym zakresie, niż przed pandemią. Podkreślaliśmy i podkreślamy, że utrzymanie ochrony zwłaszcza w kryzysie jest bardzo ważne. Stąd nasze rekomendacje ułatwień dla klientów. W trudnych czasach, w walce z ryzykiem, bądźmy aktywni, pomagajmy, angażujmy się, uczmy zarządzać ryzykiem. Wszystkie te działania są niezwykle ważne.

Jak ubezpieczyciele pomagają w czasie pandemii? – odpowiadają przedstawiciele firm