08
01.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy – podsumowanie 2020 roku w ubezpieczeniach i PIU

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Prawie 30 mld zł odszkodowań dla poszkodowanych

W ciągu trzech kwartałów 2020 r. Polacy otrzymali 29,5 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych. Tylko z ubezpieczeń komunikacyjnych wypłaty wyniosły ponad 10,7 mld zł.

Analiza przestępstw ubezpieczeniowych w 2019 r.

Przestępczość ubezpieczeniowa: w 2019 r. wykryto ponad 17 tys. przypadków wyłudzeń odszkodowań i świadczeń na kwotę prawie 400 mln zł. Zdecydowaną większość przypadków udaje się wykryć już na etapie usiłowania popełnienia przestępstwa. Większość przestępstw (na kwotę 351 mln zł) dotyczy ubezpieczeń majątkowych, przede wszystkim komunikacyjnych.

Na blogu ekspertów PIU:

Inaczej to planowaliśmy - podsumowanie roku 2020

Inaczej to planowaliśmy – podsumowujemy rok 2020 w ubezpieczeniach i PIU

Solvency II i zasada proporcjonalności

Solvency II i zasada proporcjonalności

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Świąteczna gorączka! Co zrobić i jak się chronić, gdy zdarzy się świąteczny wypadek?

Zaprosiłeś na święta ukochanego wujka Waldka (w zgodzie z reżimem sanitarnym, nie przekraczając liczby 5 gości). Trzy razy liczyłeś. Ty, Halinka, wasz synuś i wujo z żoną. Jak co roku. Niestety w tym roku śledzik źle wpłynął na żołądek wuja. Tak bywa. Wujo się jakby nigdy nie oszczędzał, co roku zostawał mistrzem w pierogowych zawodach. No ale miał gdzie spalić. A w tym roku wujo się jednak ruszał mniej. I co teraz robić? Przecież nie chcesz spędzić świąt na przeludnionym SORze! Na szczęście wujo kręci wąsem i mimo bólu żołądka uspokaja. W pandemicznym marcu wykupił sobie dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Dzwonisz na infolinię i.. da się załatwić pomoc lekarza pierwszego kontaktu na telefon.

 

Rzecznik zdrowia w PZU

PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce powołał rzecznika zdrowia. Stanowisko objęła dr n. o zdr. Mariola Borowska. Decyzja ta, jak podkreśla ubezpieczyciel, jest istotnym wzmocnieniem działalności medycznej grupy PZU. Mariola Borowska mówi: „Jako rzecznik zdrowia będę dążyć do wzmocnienia relacji z pacjentami oraz lepszego zrozumienia ich potrzeb. Moją rolą będzie przede wszystkim słuchanie pacjentów i pomoc w znalezieniu dla nich najlepszych rozwiązań. W kwestiach związanych ze zdrowiem empatia i dialog powinny być podstawą działania”.

Głównym zadaniem rzecznika będzie prowadzenie dialogu z pacjentami i wspieranie ich na każdym etapie korzystania z opieki. Będzie analizował sprawy zgłaszane przez pacjentów, w obiektywny sposób oceniając jakość obsługi i zastosowane procedury. Bliski kontakt z pacjentami ma także realnie wpływać na tworzenie nowych rozwiązań obsługowych i produktów zdrowotnych. Aleksandra Agatowska, p.o. prezesa PZU Życie, podkreśla, że tworzenie relacji i pogłębianie wiedzy o oczekiwaniach klientów przekłada się na doskonalenie jakości usług. Rzecznik zdrowia będzie również dbał o promocję zdrowia i działań prewencyjnych podejmowanych przez PZU. Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, podkreśla, że ustanowienie funkcji rzecznika zdrowia to potwierdzenie strategicznego znaczenia opieki medycznej w działalności całej grupy PZU.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Nationale-Nederlanden stawia na dodatkowe systemy bezpieczeństwa

Nationale-Nederlanden podpisało porozumienie z firmą Abus, producentem systemów bezpieczeństwa. Celem jest współpraca merytoryczna w zakresie zabezpieczeń przy ubezpieczeniach majątkowych. Klienci ubezpieczyciela będą mogli uzupełnić swoją ochronę o dodatkowy sprzęt zabezpieczający – np. wkładki do zamków, kłódki czy zabezpieczenia okienne przy ubezpieczeniach nieruchomości, zabezpieczenia antykradzieżowe przy produkcie rowerowym, kask przy NNW czy ochronę bagażu i sprzętu sportowego przy travelkach. Ponadto firmy planują wspólnie edukować klientów, udostępniony zostanie także system zniżek. Edyta Fundowicz, członek zarządu Nationale-Nederlanden, wyjaśnia: „Ubezpieczenia majątkowe mają chronić to, co najważniejsze dla klientów. Jako Nationale-Nederlanden rozwijamy nasze portfolio o kolejne produkty zabezpieczające ich na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Teraz, wraz z firmą Abus Polska, chcemy zwiększać świadomość klientów w zakresie ochrony oraz łączyć produkty ubezpieczeniowe z zabezpieczeniami dopasowanymi do sytuacji i potrzeb klientów”.

Abus od lat prowadzi współpracę z działami prewencji technicznej Policji i stowarzyszeniami działającymi na rzecz zwiększania świadomości bezpieczeństwa.

Grupa NN specjalizuje się w świadczeniu usług finansowych z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Firma wywodzi się z Holandii i ma ponad 150-letnią historię.

3 mln zł premii w programie Link4 Kasa Wraca

Wartość wygenerowanych premii za bezpieczną jazdę w telematycznym programie Kasa Wraca przekroczyła 3 mln zł. Od początku trwania promocji, czyli od kwietnia 2017 roku, udział w niej wzięło blisko 58 tys. klientów Link4, którzy pokonali łącznie ponad 146 mln km – informuje ubezpieczyciel. Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4 i ekspertka od zaawansowanej analityki, podkreśla: „Ten program dowodzi, że klienci na rynku ubezpieczeniowym chętnie adaptują nowe technologie, ale nie na masową skalę. Znaleźliśmy grupę ponad 50 tys. osób, która jest lojalna i zaangażowana, i w której nowa technologia w wydaniu Link4 wywołuje emocje. To klienci, z którymi zbudowaliśmy relacje, jesteśmy w stałym kontakcie, lepiej się odnawiają, ale przede wszystkim podejmują grywalizację, dzięki której na polskich drogach może być chociaż trochę bezpieczniej”.

Patrycja Kotecka, członek zarządu Link4, dodaje, że prewencyjny charakter programu jest jego największą wartością: „Ale nie zapominajmy, że przy okazji możemy „zagrać” o premię finansową przy odnowieniu polisy na kolejny rok”. Zdaniem Patrycji Koteckiej, to ważne w kontekście nadchodzącego spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią, bo 2021 rok będzie prawdopodobnie czasem szukania oszczędności. Dotychczasowy rekordzista otrzymał premię w wysokości 1,2 tys. zł.

Link4 jest pionierem i liderem ubezpieczeń direct w Polsce. Współpracuje też z multiagencjami i brokerami, a także z bankami i sieciami handlowymi. Firma wchodzi w skład grupy PZU.

Pociągi PKP Intercity z defibrylatorami AED od PZU

Trwa montaż 26 kompletnych zestawów do defibrylacji AED Plus Zoll z elektrodą CPR D w 20 elektrycznych zespołach trakcyjnych typu FLIRT oraz w siedzibach Zakładów PKP Intercity – informuje PZU. Do stycznia 2021 r. urządzenia będą dostępne we wszystkich pojazdach. Zakup defibrylatorów AED został sfinansowany z funduszu prewencyjnego ubezpieczyciela.

Aleksandra Agatowska, która pełni obowiązki prezesa PZU Życie, podkreśla: „Stawiamy na bezpieczeństwo. Chcemy je zapewnić Polakom, którzy każdego dnia pokonują tysiące kilometrów pociągami PKP Intercity, dbamy także o komfort pracy i ochronę zdrowia pracowników kolei. W przypadku nagłego zatrzymania krążenia każda sekunda jest na wagę złota. Akcje ratunkową trzeba podjąć natychmiast, nie czekając na przyjazd karetki. Defibrylatory AED są bardzo proste w obsłudze nawet dla laika i w krytycznej sytuacji ratują życie”. PZU zaznacza, że jeśli doszło do nagłego zatrzymania krążenia, to użycie defibrylatora zwiększa szansę na przeżycie z 3 proc. do aż 75 proc. W tego typu urządzenia od 2015 r. jest już wyposażonych 20 składów Pendolino. 98 proc. pracowników drużyn konduktorskich PKP Intercity jest przeszkolona z udzielania pierwszej pomocy. Takie szkolenia przechodzą wszyscy nowi pracownicy.

GrECo wybrało laureatów programu stypendialnego

GrECo wraz z GrECo Foundation podsumowują swój program stypendialny ART GrECo dla młodzieży. W inicjatywie mogli wziąć udział uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych z miejscowości liczących do 30 tys. mieszkańców, z województw mazowieckiego, dolnośląskiego, śląskiego i pomorskiego (czyli tam, gdzie GrECo ma swoje oddziały). Ubiegali się oni o stypendia w wysokości 3,5 tys. zł.

Wpłynęło ponad 130 zgłoszeń od niezwykle utalentowanych młodych ludzi. 7-osobowa Komisja Konkursowa, złożona z pracowników GrECo, zmierzyła się z trudnym zadaniem wybrania 12 najlepszych kandydatów. Jak podkreśla Paweł Paluszyński, prezes GrECo, każdy uczestnik wykazał się niesamowitą pasją, umiejętnościami, wiedzą i osiągnięciami. „Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem otrzymanych aplikacji” – dodaje.

GrECo  to oparty całkowicie na prywatnym kapitale dostawca ubezpieczeniowych usług brokerskich oraz usług w zakresie zarządzania ryzykiem. Jest licencjonowanym brokerem ubezpieczeniowym, działającym w Polsce od października 2000 roku.

Ergo Hestia uczy pracowników programowania

Rozpoczyna się Bootcamp 2.0 – projekt organizowany przez Ergo Hestię, którego celem jest kształcenie projektantów botów. Kurs umożliwia rozwój zawodowy pracownikom interesującym się technologią, którzy nie mają doświadczenia zawodowego w tym obszarze. Uczestnicy przez 6 miesięcy będą uczyć się tworzenia rozwiązań IT wspierających obsługę klientów.

Bootcamp 2.0 zostanie poświęcony projektowaniu botów konwersacyjnych, w tym chatbotów i voicebotów. Absolwenci Bootcampu będą mogli wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności projektując boty wspierające typowe sprawy, z którymi zgłaszają się klienci. Monika Wroniszewska z Biura Doboru i Rozwoju Kadr Ergo Hestii, opiekunka bootcampu, podkreśla, że celem kursu jest wzmocnienie kompetencji cyfrowych umożliwiających usprawnienie procesów operacyjnych. Dla Ergo Hestii równie ważne jest tworzenie możliwości rozwoju dla pracowników. Oskar Jedynasty, dyrektor Działu Automatyzacji w Departamencie IT Ergo Hestii, dodaje: „Dzięki kształceniu pracowników jesteśmy w stanie szybko odpowiedzieć na konkretne potrzeby biznesowe firmy, które wymagają wzmocnienia w organizacji i są na pograniczu obsługi klienta oraz IT. Taka możliwość jest nie do przecenienia szczególnie dziś, kiedy tak wiele procesów podlega digitalizacji”.

Grupa Ergo należy do Munich Re. Obecna na naszym rynku zarówno w sektorze ubezpieczeń majątkowych, jak i na życie.

Warta: eZgody już w styczniu 2021 r.

W drugiej połowie stycznia 2021 r. Warta rozpocznie wysyłkę ofert wznowienia ubezpieczenia OC drogą elektroniczną.

Warta już 2020 r. roku w znacznym stopniu, dzięki zaangażowaniu agentów, podniosła wskaźnik zgód na elektroniczną wysyłkę ofert wznowienia OC. Na początku roku wynik wynosił niespełna 4%, a ostatni kwartał ubezpieczyciel zakończy na poziomie niemalże 70%. Oznacza to, że Warta przez cały 2021 r. zredukuje wysyłkę listów tradycyjnych do klientów oszczędzając ponad 1,5 tony papieru. Ubezpieczyciel wierzy, iż wprowadzone zmiany w sposobie przekazywania oferty OC przyczynią się stawania się #eKOntaktowymi, a dzięki ograniczeniu papierowych listów, Warta będzie bardziej przyjazna dla naszej planety.

Warta jest jedną z największych i najstarszych firm ubezpieczeniowych w Polsce. Domeną działalności firmy są ubezpieczenia majątkowe i osobowe dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.

Ubezpieczenie grupowe Covid-19 Generali „Najlepszym produktem dla biznesu 2020”

Gazeta Finansowa nagrodziła ubezpieczenie grupowe Covid-19 Generali tytułem „Najlepszy Produkt dla Biznesu 2020”. Redakcja doceniła Generali za stworzenie produktu odpowiadającego aktualnym potrzebom rynku oraz dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali, mówi:  „Zgodnie z naszą strategią chcemy być dla klientów partnerem na całe życie. To oznacza, że staramy się zapewnić im ochronę przede wszystkim w tych sytuacjach, które są dla nich trudne. Klient znajduje się w centrum wszystkich naszych działań. Upraszczamy procesy i stale doskonalimy produkty, dlatego tak szybo udało nam się odpowiedzieć potrzeby związane z pandemią Covid-19. Pierwsi przedsiębiorcy już w kwietniu skorzystali z naszego ubezpieczenia”.

Ubezpieczenie zapewnia ochronę na wypadek zachorowania na Covid-19. Jest to odrębne ubezpieczenie grupowe oferowane przedsiębiorcom zatrudniającym minimum 10 osób. Klient sam decyduje, który z trzech pakietów chce sponsorować swoim pracownikom. Pakiety te różnią się między sobą wysokościami sum ubezpieczenia. W zależności od wybranego pakietu, w sytuacji kiedy pracownik będzie miał zdiagnozowaną chorobę Covid-19 może liczyć na wypłatę świadczenia.  W ramach ubezpieczenia Generali zapewnia także praktyczne usługi assistance po hospitalizacji.

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Nominacje:

  • Karolina Niesiobędzka-Rogatko ze zgodą KNF-u na zarządzanie ryzykiem w Aegonie

Komisja Nadzoru Finansowego podczas posiedzenia w dniu 22 grudnia br. jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Karoliny Niesiobędzkiej-Rogatko na członka zarządu Aegonu, odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem. Karolina Niesiobędzka-Rogatko z Aegonem związana jest od lutego 2020 r. Wcześniej pracowała m.in. w Nationale-Nederlanden, banku BGŻ (obecnie BNP Paribas), ING, Banku Zachodnim WBK i Raiffeisen Banku. Ukończyła studia w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim.

Produkty:

  • PZU z ochroną dla dzieci

Z myślą o poważnych zachorowaniach lub nieszczęśliwych wypadkach PZU Życie wprowadziło dodatkową ochronę dla dzieci – informuje ubezpieczyciel. PZU oferuje pomoc w przypadku kilkudziesięciu poważnych zachorowań, jak np. nowotwory złośliwe, sepsa, cukrzyca czy ciężkie oparzenia. To obecnie, zdaniem ubezpieczyciela,  najszersza lista ciężkich chorób dziecięcych objęta ubezpieczeniem w Polsce.  PZU zaznacza, że ubezpieczenie może pomóc również w tych najtrudniejszych sytuacjach, gdy możliwości leczenia w kraju się kończą lub są utrudnione i trzeba kontynuować terapię za granicą. W razie zachorowania np. na nowotwór złośliwy PZU zorganizuje i pokryje koszty leczenia dziecka do 2 mln euro.

  • Mondial Assistance z usługą dla seniorów i osób niesamodzielnych

Mondial Assistance we współpracy z polskim start-upem Sidly opracował ofertę usług teleopiekuńczych. Pakiety z dostępem do stacjonarnych usług medycznych są wzbogacone o opaskę pozwalającą na zdalne monitorowanie podstawowych funkcji życiowych. Umożliwiają także lokalizację GPS i dwustronną komunikację, a w ostateczności wysłanie pogotowia w sytuacji zagrażającej życiu. Mondial chce przełamać impas w dostępie seniorów do produktów ubezpieczeniowych i opiekuńczych. Nowa oferta powstała z myślą o seniorach. Ubezpieczenie przewiduje dostarczanie opaski i usług medycznych seniorom, u których zdiagnozowano demencję lub chorobę Alzheimera. urządzenie pozwala na dwustronną komunikację z Centrum Telemedycznym, ma czujnik upadku, ale przypomina również o przyjmowaniu leków. Sygnały z opaski są monitorowane przez całodobowe Centrum Telemedyczne, a zatrudnieni w nim ratownicy są w stanie niezwłocznie zareagować na każdy niepokojący sygnał. Opaski sprawdzają się także w warunkach szpitalnych przy wspomaganiu personelu medycznego w monitorowaniu pacjentów oraz tuż po hospitalizacji. Usługi będą dystrybuowane przez ubezpieczycieli i banki oferujące produkty ubezpieczeniowe, oraz inne instytucje docierające do klientów masowych.

  • Szeroka ochrona w ramach „Generali, z myślą o życiu Plus”

Generali rozszerza produkt „Generali, z myślą o życiu Plus”. Zakres rozszerzono o usługi medyczne. Raz w roku klient może wykonać zestaw badań kontrolnych. Generali udostępnia bazę 20 tysięcy specjalistów wraz z ich grafikami. Za pośrednictwem portalu można umówić płatną wizytę stacjonarną lub online. Pacjent może też sprawdzić dostępność lekarzy specjalistów w ramach NFZ. Generali daje możliwość uzyskania dodatkowej opinii medycznej (Best Doctors). Klienci mogą też wybrać dodatkowe umowy, które pokrywają koszty poważnych operacji lub zabiegów specjalistycznych. Ubezpieczenie obejmuje 50 rodzajów specjalistycznych zabiegów oraz do 539 poważnych operacji (w tym m.in. operację serca czy przeszczep nerki). Świadczenie w związku z pobytem ubezpieczonego w szpitalu jest wypłacane nawet w przypadku jednodniowej hospitalizacji. W ramach „Generali, z myślą o życiu Plus” ochroną można objąć również dzieci. Tu zakres obejmuje 10 chorób oraz pobyt w szpitalu. „Generali, z myślą o życiu Plus” można wykupić jako jeden z 7 gotowych pakietów lub stworzyć własną kombinację. Możliwe jest także dołączenie umowy gwarantującej wypłatę renty po śmierci współmałżonka lub partnera.

Admiral sprzedaje swoją sieć porównywarek

Brytyjski ubezpieczyciel Admiral Group osiągnął porozumienie z ZPG Comparison Services Holdings UK Limited (RVU) w celu sprzedaży swojej sieci porówywarek Penguin Portals oraz Preminen w transakcji o wartości 508 mln funtów. Ma ona zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2021 r. Admiral otrzyma około 450 mln funtów. Swoje udziały w porównywarkach sprzedaje również hiszpański ubezpieczyciel Mapfre. Admiral podkreśla, że większość przychodów ze sprzedaży zostanie zwrócona akcjonariuszom, a część zatrzyma na wsparcie inwestycji i rozwój nowego biznesu. W ramach transakcji, RVU przejmie serwisy Confused.com, Rastreator oraz LeLynx.fr, które pozwalają na porównanie cen ubezpieczeń, kredytów, dostaw energii i połączeń internetowych.

David Stevens, CEO Admiral Group, mówi: „Zakup przez RVU sieci porównywarek w Wielkiej Brytanii i Europie przynosi pozytywne rezultaty dla naszych klientów i pracowników, a także zapewnia dobrą wartość dla naszych akcjonariuszy. Połączenie mocnych stron Penguin, zwłaszcza w zakresie ubezpieczeń w dużej części Europy, z mocnymi stronami RVU, które wykraczają poza ubezpieczenia, stanowi solidną podstawę dla rozwoju”.

Admiral Group to brytyjski ubezpieczyciel, który powstał w 1993 r. Jest jednym z największych ubezpieczycieli komunikacyjnych w Wielkiej Brytanii. Obecnie zatrudnia prawie 11 tys. osób w swoich biurach w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, USA, Kanadzie, Indiach, Meksyku i Turcji.

Generali i Accenture utworzyły nowe joint ventrue

Grupa Generali i Accenture utworzyły nową spółkę joint venture – Group Operations Service Platform (GOSP) – która wykorzysta technologie chmury obliczeniowej i danych w celu przyspieszenia strategii transformacji cyfrowej Generali. Accenture będzie posiadał 5 proc. udziałów spółki i zapewni GOSP zespół 40 specjalistów posiadających wiedzę z zakresu chmury obliczeniowej, sztucznej inteligencji i danych. GOSP będzie opracowywał nowe projekty i rozwiązania, które będą wspierać cyfryzację procesów biznesowych w Generali. Nowa spółka ma pomóc grupie także ustanowić bardziej scentralizowane zarządzanie, poprawić efektywność operacyjną i rentowność, a także spełniać cyfrowe oczekiwania klientów, agentów i pracowników. Frédéric de Courtois, General Manager w Generali, podkreśla, że innowacyjność i cyfrowa transformacja mają fundamentalne znaczenie w strategii grupy na 2021 r. Ottorino Passariello, Head of Group Operations & Processes w Generali, dodaje: „Jesteśmy dumni, że możemy zainicjować unikalne partnerstwo, którego struktura kapitałowa jest sama w sobie innowacją w kontekście technologii informatycznych i transformacji cyfrowej w branży ubezpieczeniowej.”

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Aviva: najbardziej nietypowe roszczenia w Wielkiej Brytanii

Aviva przedstawia najbardziej nietypowe roszczenia ubezpieczeniowe w Wielkiej Brytanii w celu wsparcia swojej nowej kampanii marketingowej. Telefon zanurzony w kremie angielskim, samochód, na który spadła sterta ziemniaków, czy jeleń w basenie – to tylko niektóre z incydentów wyróżnionych przez pracowników obsługi roszczeń. Kampania marketingowa wskazuje, że ubezpieczenia przydają się i przy zwykłych, i przy niecodziennych zdarzeniach. Jak mówi Gareth Hemming z Avivy, ubezpieczyciel spotyka się z wszelkiego rodzaju roszczeniami klientów - od codziennych, niezwykłych, po zupełnie dziwaczne, kiedy mówi się: „you had to be there!”. I dodaje: ubezpieczenia tworzone są na wypadek nieprzewidzianych i nieoczekiwanych zdarzeń.

Aviva podkreśla, że w 2019 r. obsłużyła prawie 800 tys. roszczeń z ubezpieczeń majątkowych, czyli około jedno roszczenie co 39 sekund. Ponad połowa szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych zgłaszana jest online.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

Zrównoważony rozwój kluczowym elementem nowej strategii Uniqi

Zrównoważony rozwój – ESG – jest podstawą nowej strategii Uniqi „Uniqa 3.0 Seeding the Future”. Opiera się na 5 filarach:

  • zgodna z ESG polityka inwestycyjna, wspierająca austriackie i europejskie cele neutralności klimatycznej odpowiednio w 2040 i 2050 r.,
  • produkty ukierunkowane na zrównoważony rozwój,
  • zarządzanie operacyjne z uwzględnieniem celów środowiskowych i społecznych,
  • przejrzysta i bieżąca sprawozdawczość z postępów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju oraz gotowość do poddania się procesom ratingowym,
  • bliskie i oparte na współpracy relacje z zainteresowanymi stronami i stowarzyszeniami w celu promowania zrównoważonego rozwoju.

Uniqa zobowiązała się także do zwiększenia inwestycji ekologicznych do co najmniej 1 mld euro do 2025 r. Andreas Rauter, Head of Sustainability & Public Affairs, Uniqa, podkreśla, że grupa będzie pracować nad ciągłym zmniejszaniem bezpośrednich emisji dwutlenku węgla w ramach walki ze zmianą klimatu. Uniqa planuje także rozszerzyć swój portfel o dodatkowe ekologiczne opcje inwestycyjne i kłaść nacisk na zrównoważone plany emerytalne. Grupa zobowiązała się do realizacji celu, jakim jest ciągła redukcja własnego śladu węglowego, tak aby jej własne działania były neutralne dla klimatu najpóźniej do 2040 r.

Uniqa to austriacka grupa ubezpieczeniowa działająca głównie na rynku europejskim. W Polsce grupa obecna jest w sektorze ubezpieczeń na życie i majątkowych.

Ubezpieczenia w liczbach

10,7 mld zł

Tyle wyniosły wypłaty odszkodowań i świadczeń z OC komunikacyjnego po 3. kwartale 2020 r.

Cytat tygodnia

Jako ubezpieczyciele, których rolą jest dbanie o bezpieczeństwo klientów, znaleźliśmy się w czasach, w których nasza misja zyskuje na znaczeniu. Jako branża stoimy przed ogromnym wyzwaniem i odpowiedzialnością, by pokazać Polakom, jak dużą wartością może być profilaktyka zdrowotna, ale też dbałość o przyszłość finansową.

Edyta Fundowicz, członek zarządu Nationale-Nederlanden

Słowniczek

Porównywarka ubezpieczeń

popularne określenie serwisu internetowego dokonującego porównania cen lub cen i warunków ofert ubezpieczeniowych różnych ubezpieczycieli; z reguły porównywarki oferują porównania prostych produktów ubezpieczeniowych (np. OC komunikacyjne, ubezpieczenia turystyczne) i nie uwzględniają specyfiki potrzeb konkretnego klienta.