12
03.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy – konsultacje EIOPA

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Prezes zarządu PIU był gościem webinarium na temat PPK

Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU, był gościem webinarium z cyklu „PPK w praktyce”. Spotkanie poprowadził Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Na blogu ekspertów PIU:

Konsultacje EIOPA – możliwa rewolucja w underwritingu i pricingu w związku ze zmianami klimatu?

Czy możliwe będą wieloletnie polisy w ubezpieczeniach majątkowych? Czy składka ubezpieczeniowa będzie odzwierciedlała to, jak ubezpieczony przyczynia się do zmian klimatu? Póki co takie pomysły wydają się rewolucyjne, ale czy tak będzie wyglądała przyszłość ubezpieczeń? 26 lutego zakończyły się konsultacje EIOPA dotyczące dokumentu do dyskusji na temat ubezpieczeń innych niż ubezpieczenia na życie i wyceny w świetle zmian klimatu. Prezentujemy nasze stanowisko w tych konsultacjach.

Global Money Week - zapraszamy na dzień z ubezpieczeniami

Polska Izba Ubezpieczeń w tym roku po raz pierwszy bierze udział w akcji edukacyjnej OECD – Global Money Week. 25 marca organizujemy dzień z ubezpieczeniami. Zapraszamy nauczycieli i uczniów na webinary. W Polsce akcję koordynuje KNF. To jedno z ważniejszych wydarzeń na rynku finansowym, skierowanych do młodych ludzi.

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Jak działają ubezpieczenia - komiksy

Opublikowaliśmy serię komiksowych historyjek dla najmłodszych. 

Błyskawiczne wypłaty odszkodowania już w PZU

PZU jako pierwszy ubezpieczyciel na polskim rynku testuje możliwość wypłaty odszkodowania na numer telefonu. Klienci mogą dostać środki jeszcze w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem PZU lub kilka sekund po jej zakończeniu. Wartość wypłaconych odszkodowań kanałem BLIK w pierwszych dniach testów przekroczyła 100 tys. zł. Grzegorz Goluch, dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń w PZU, mówi: „Płatności na numer telefonu są najszybszą możliwą formą rozliczenia i chcemy to wykorzystać również w obszarze obsługi szkód i świadczeń.”

Wprowadzenie tej możliwości to efekt współpracy PZU z Bankiem Pekao SA oraz platformą płatności elektronicznych BLIK. Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Pekao, nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw, wskazuje, że uruchomienie płatności BLIK dla klientów MŚP i korporacyjnych jest odpowiedzią na zmieniający się charakter transakcji bezgotówkowych, ograniczających się do minimum formalności i realizowanych w czasie rzeczywistym. W planach PZU jest badanie zainteresowania klientów płatnościami w tej formie a także możliwości wykorzystania rozwiązania w  kolejnych rodzajach szkód i spraw oraz procesach obsługowych.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Aviva: dobre wyniki w trudnym roku

Zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej wyniósł 973 mln zł, czyli był o 2 proc. wyższy niż w 2019 r. Wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie według dyrektywy Wypłacalność II wyniosła 305 mln zł. Wskaźnik zespolony w ubezpieczeniach majątkowych i pozostałych osobowych (COR) wyniósł 83,8 proc. i uległ poprawie o 2,1 p.p. w stosunku do 2019 r.

Adam Uszpolewicz, prezes Avivy, komentuje: „W trudnym roku pandemii dobrze wywiązaliśmy się ze swoich obowiązków wobec klientów, zapewniając ciągłość obsługi i wypłaty świadczeń. Potrafiliśmy elastycznie zarządzać, a pracownicy i pośrednicy wykazali duże zdolności adaptacyjne. Efektem są dobre wyniki za rok 2020: większy zysk operacyjny, wyższa składka brutto z ubezpieczeń na życie i majątkowych, stabilna wartość nowego biznesu i wyższa rentowność portfela majątkowego”. W ubezpieczeniach na życie składka brutto Avivy była wyższa niż przed rokiem i wyniosła blisko 2 mld zł. Jak podkreśla ubezpieczyciel, daje mu to drugą pozycję na rynku. Wartość nowego biznesu utrzymała się na podobnym poziomie. Aviva uważa to za sukces wobec ograniczeń pandemicznych, które utrudniały pracę agentów.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

96 proc. klientów zadowolonych z jakości usług assistance

43 proc. Polaków deklaruje posiadanie ubezpieczenia assistance, to o 15 p.p. więcej niż dekadę temu. 96 proc. osób, które skorzystały z assistance, jest zadowolona z jakości świadczonej pomocy – wynika z X Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego na zlecenie Europ Assistance.

Ryszard Grzelak, prezes asystora, podkreśla, że rozwiązania assistance stały się powszechne i – co najważniejsze – poziom satysfakcji klientów jest regularnie na poziomie nieosiągalnym dla innych rodzajów ubezpieczeń i usług. Z badania wynika, że wciąż najbardziej użyteczną usługą pozostaje assistance samochodowy (85 proc.). Polacy częściej dostrzegają jednak zalety assistance medycznego (54 proc.) i assistance podróżnego (47 proc.). W stosunku do zeszłorocznych wyników wzrosło również znaczenie assistance domowego (21 proc.). Jak podkreśla Europ Assistance, na sposób i rodzaj wykorzystywanego assistance wpływa pandemia. Na przykład 51 proc. ankietowanych przyznało, że korzystało z formy tele/wideokonsultacji medycznej (wzrost o 34 p.p. rok do roku). Widać również wzrost otwartości i akceptacji zdalnej formy pomocy lekarskiej – 80 proc. osób przyznaje, że skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji lekarskiej (16 p.p. więcej rok do roku).

Europ Assistance jest częścią międzynarodowej grupy, w Polsce obecne od 1996 r. Jego działalność obejmuje pomoc assistance w czterech dziedzinach: podróż, zdrowie, samochód oraz dom i rodzina.

Concordia rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń ryzyka suszy

Concordia rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń na wypadek ryzyka suszy. Z oferty mogą skorzystać klienci Concordii, którzy ubezpieczyli swoje uprawy na wypadek innych ryzyk w sezonie jesiennym 2020 roku. Do programu kwalifikują się polisy, w których na każdym polu przynajmniej jedna działka była określona zgodnie z Geoportalem, oraz umowy ubezpieczenia, gdzie ochroną było objęte przynajmniej jedno pole o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 5 ha.

Rolnicy mogą ubezpieczyć na wypadek ryzyka suszy wyłącznie zboża ozime na działkach o powierzchni przekraczającej 5 ha. W ogólnych warunkach ubezpieczenia występuje franszyza redukcyjna w wysokości 25 proc. sumy ubezpieczenia. Zapis ten wynika z przepisów ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich. Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych Concordii, mówi: „Jako firma, która od ponad 20 lat ubezpiecza polskich rolników i jest liderem na tym rynku, chcemy być dla naszych klientów partnerem w zarządzaniu ryzykiem w gospodarstwie rolnym. Dlatego już trzeci rok z rzędu, jako jedna z nielicznych firm ubezpieczeniowych, dajemy naszym klientom możliwość zabezpieczenia upraw przed suszą”. Ubezpieczenie na wypadek ryzyka suszy jest objęte dopłatą z budżetu państwa w wysokości do 65 proc. Będzie dostępne w ofercie do 31 marca.

Concordia Ubezpieczenia specjalizuje się w ubezpieczeniach rolnych, ubezpieczeniach ochrony prawnej, systemach ubezpieczeń dla firm oraz bancassurance dla bankowości spółdzielczej.

Ponad milion pomiarów w programie PZU i MZ

Z programu Ministerstwa Zdrowia Domowa Opieka Medyczna dla pacjentów z Covid-19 skorzystało już 35 tys. pacjentów, którzy wykonali ponad milion pomiarów pulsoksymetrem – informuje PZU. Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie, która nadzoruje obszar Zdrowia w grupie PZU, mówi: „Współpraca PZU Zdrowie i Ministerstwa Zdrowia to wzorcowy przykład tego, jak powinno wyglądać współdziałanie sektora prywatno-publicznego. Dziękuję za sprawną i skuteczną pracę całemu zespołowi zaangażowanemu w praktyczną realizację koncepcji. Dzięki niej uratowano niejedno zdrowie i życie. Świadomość tego faktu to dla nas wszystkich źródło ogromnej satysfakcji”.

Adam Niedzielski, minister zdrowia, dodaje: „Apeluję o to, aby każdy, kto otrzyma pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa zainteresował się tym programem. Choroba Covid-19 ma tę specyfikę, że może przejść szybko z fazy bezobjawowej do fazy ostrej niewydolności.” Podkreśla, że MZ wysłało już 230 tys. pulsoksymetrów. PZU Zdrowie przeprowadziło 60 tys. konsultacji, a ponad 1,5 tys. pacjentów w stanie zagrożenia życia trafiło w porę pod opiekę zespołu ratownictwa medycznego. Anna Janiczek, prezes PZU Zdrowie, wskazuje, że 4 miesiące po starcie programu widać jego wymierne efekty. Dodaje, że w ramach programu pacjenci mogą również skorzystać z bezpłatnej porady psychologicznej.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Generali: najlepsza likwidacja szkód według klientów i poszkodowanych

Ubezpieczenie Generali znalazło się na podium w trzech z pięciu kategorii rankingu najlepszych ubezpieczeń samochodowych, opracowanego przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA).

Konsumenci, biorący udział w ankiecie ocenili, że Generali najsprawniej ze wszystkich ankietowanych firm obsługuje likwidację szkód komunikacyjnych. Uznali również, że Generali to najbardziej uczciwy ubezpieczyciel oraz marka godna zaufania. Ubezpieczenie komunikacyjne Generali zostało ocenione przez respondentów najwyżej w kategoriach „obsługa likwidacji szkód” i „uczciwość”, oraz zajęło trzecie miejsce w kategorii „zaufanie”. Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali, mówi: „Bardzo cieszy mnie wysokie miejsce w rankingach PIBJA, tym bardziej, że tu głos decydujący mają nasi klienci. Oceny pokazują, że hasło partner na całe życie  to dla nas część strategii, którą konsekwentnie realizujemy. Jestem niezwykle dumny, że Generali postrzegane jest jako godna zaufania oraz najuczciwsza firma. Jesteśmy przy klientach nie tylko, gdy kupują nasze produkty, ale pomagamy im przede wszystkim wtedy, gdy spotka ich przykre zdarzenie. Oni zauważają i doceniają nasze podejście”.

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Ergo Hestia wyrusza w literacką podróż

Rusza pierwsza edycja konkursu Literacka Podróż Hestii, którego celem jest promowanie klasycznych form w literaturze dla dzieci. Konkurs organizowany jest przez Fundację Artystyczna Podróż Hestii, a jego partnerem jest Fundacja Wisławy Szymborskiej. Mecenasem konkursu jest Ergo Hestia. Piotr Maria Śliwicki, prezes Ergo Hestii, mówi: „W świecie pełnym dezinformacji istnieje zakątek, w którym królują piękno i prawda. To literatura dziecięca. Otaczajmy ją szczególną troską, bo potrafi wpłynąć na całą gamę zainteresowań i ukształtować system wartości współczesnego młodego czytelnika. Ergo Hestia szeroko otwiera ścieżki dla obydwu stron tej aktywnej wymiany. W Literacką Podróż Hestii wyruszają bowiem nie tylko twórcy, ale też ich wymagający odbiorca – dzieci i młodzież”.

Do pierwszej edycji konkursu mogą zgłaszać się wydawnictwa oraz autorzy powieści i opowiadań, wydanych w Polsce w roku 2020, tworzonych w języku polskim i przeznaczonych dla młodego czytelnika. Nominacje do nagrody zostaną ogłoszone w czerwcu, a tytuł zwycięskiej książki – w listopadzie 2021 r. Zwycięzca otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł.

Grupa Ergo należy do Munich Re. Obecna na naszym rynku zarówno w sektorze ubezpieczeń majątkowych, jak i na życie.

W 2020 r. KUKE wsparła projekty o wartości 5 mld zł

W 2020 r. KUKE wsparła 62 projekty o wartości ponad 5 mld zł realizowane przez polskich przedsiębiorców poza granicami Polski, zarówno poprzez wystawienie gwarancji bezpośrednich lub regwarancje dla gwarancji wystawionych przez banki. Łączna suma udzielonych gwarancji wyniosła 460 mln zł. W obliczu pandemii KUKE, oprócz nowych rodzajów ubezpieczeń chroniących należności eksportowe, dostosowała do zmienionych warunków rynkowych ofertę gwarancji kontraktowych udzielanych ze wsparciem Skarbu Państwa. Uproszczono związane z nimi procedury i wymogi dokumentowe, poszerzony został zakres objętych nimi towarów i usług oraz możliwości ich stosowania.

Piotr Maciaszek, dyrektor departamentu ubezpieczeń i współpracy międzynarodowej KUKE, mówi: „Dzięki wprowadzonym ostatnio modyfikacjom dotyczącym gwarancji mogą być one wykorzystywane wspólnie przez członków konsorcjum, w skład którego poza polską firmą wchodzą również podmioty z lokalnego rynku. Zrezygnowaliśmy z dotychczasowych obowiązków dokumentowych, czyniąc proces uzyskania gwarancji szybszym i prostszym”.

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych ubezpiecza transakcje handlowe polskich przedsiębiorców. Od 1991 r. oferuje usługi zapewniające bezpieczną wymianę handlową zarówno w kraju, jak i za granicą.

Nationale-Nederlanden PTE: 500 mln zł zaoszczędzonych w PPK

Aktywa funduszy Nationale-Nederlanden DFE Nasze Jutro, w ramach których inwestowane są wpłaty uczestników Pracowniczych Planów Kapitałowych, wynoszą blisko 500 mln zł. W ramach dotychczasowych trzech fal wdrażania PPK, Nationale-Nederlanden PTE zawarło umowy z ponad 4,4 tys. przedsiębiorstwami. Tym samym firma obsługuje aktywa dla niemal 300 tys. uczestników PPK.

Paweł Giza, wiceprezes zarządu Nationale-Nederlanden PTE, mówi: „Firmy, które zdecydowały się powierzyć nam prowadzenie PPK w swojej organizacji, mogą liczyć na wsparcie i wieloletnie doświadczenie naszego zespołu w zarządzaniu produktami emerytalnymi. Oferujemy zaangażowanie ekspertów PPK, jak również specjalnie przygotowane aplikacje do obsługi PPK, zarówno dla pracodawców, jak i pracowników, a także materiały informacyjne i obsługowe w tym zakresie. Ten aspekt edukacyjny jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ liczymy na większą partycypację pracowników w programie w przyszłości”. W ramach PPK Nationale-Nederlanden PTE oferuje 9 funduszy zdefiniowanej daty.

Grupa NN specjalizuje się w świadczeniu usług finansowych z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Firma wywodzi się z Holandii i ma ponad 150-letnią historię.

Produkty:

  • Generali i Bezpieczny.pl ubezpieczają psy

Generali wprowadziło odrębne ubezpieczenie psa. Ubezpieczyciel zaznacza, że to jedyna taka oferta dostępna na rynku. Ubezpieczenie można zawrzeć u agentów współpracujących z bezpieczny.pl oraz zdalnie przez platformę bezpieczny.pl. Ubezpieczenie umożliwia objęcie ochroną ok. 250 ras psów oraz psy nierasowe. Dla każdego psa składka wyliczana jest indywidualnie. Umowa w zakresie podstawowym obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia psa. Właściciel ma do wyboru opcjonalne ryzyka dodatkowe: ubezpieczenie OC właściciela psa lub ubezpieczenie śmierci psa. Polisa zawierana jest na rok. Ubezpieczeniem można objąć jedynie zaczipowane psy. Właściciel może opłacać składkę co miesiąc lub zdecydować się na jednorazową wpłatę za rok z góry. Klient określa również poziom wskaźnika udziału własnego w kosztach leczenia. W ramach ubezpieczenia kosztów leczenia psa, właściciel może wybrać sumę ubezpieczenia 5 tys. zł, 20 tys. zł lub 50 tys. zł.  Generali pokryje koszty leczenia, gdy pies zachoruje lub ulegnie wypadkowi. W tych sytuacjach polisa pokryje również koszty eutanazji oraz kremacji zbiorowej. Właściciel może również wybrać wysokość sumy gwarancyjnej odpowiedzialności cywilnej  do 20 tys. zł. Właściciel otrzyma odszkodowanie również gdy jego pies umrze w wyniku choroby lub nieszczęśliwego wypadku. Suma ubezpieczenia w tym przypadku jest uzależniona  od wartości rynkowej psa  i jest wybierana przez klienta w procesie zakupu spośród dostępnych  dla danego psa kwot, które mogą wynieść do 10 tys. zł.

  • Concordia: ochrona hodowli przed salmonellą i przegrzaniem

Przegrzanie stada oraz wykrycie serotypów salmonelli to zagrożenia, które prowadzą do spadków produkcji oraz strat finansowych i są najczęstszymi przyczynami szkód zgłaszanych do Concordii. Ubezpieczyciel proponuje produkt, który obejmuje te ryzyka. Przedmiotem ubezpieczenia nie są same zwierzęta, a nieosiągnięty lub utracony zysk z prowadzonej produkcji zwierzęcej. W przypadku Concordii odpowiedzialność trwa przez cały czas, kiedy negatywne skutki wpływają na produkcję – nawet do 12 miesięcy od zajścia zdarzenia. Ochrona składa się z wariantu podstawowego i klauzul dodatkowych. Ten pierwszy zabezpiecza w przypadku awarii urządzeń wentylacyjnych, przepięcia w instalacji elektrycznej, przerwy w dopływie prądu, przegrzania, zatrucia stada czy paniki stada indyków. Klienci mogą też wykupić klauzule, np. przed ryzykiem salmonelli, na wypadek chorób rejestrowanych, histomonozy czy na wypadek niedoubezpieczenia lub szkód pośrednich.

Aegon w 2021 r. wchodzi z impetem

Ponad 1 mld euro wyniku przed opodatkowaniem zanotował Aegon w 2. połowie 2020 r. (wzrost o 7 proc.). W tym czasie grupa zanotowała jednak 147 mln euro straty netto, co wynikało ze wzrostu wartości zobowiązań w Holandii w związku z zacieśnieniem spreadów kredytowych.

W 2. połowie 2020 r. – jak podkreśla Aegon – wpływ Covid-19 był możliwy do opanowania. Lard Friese, CEO Aegonu, mówi: „Druga połowa 2020 roku nadal stanowiła wyzwanie dla naszych klientów, współpracowników i społeczności, w których działamy. Jestem dumny z ciągłego zaangażowania naszych pracowników w zapewnienie wsparcia i nieprzerwanej obsługi naszych klientów i partnerów biznesowych w samym środku pandemii.” Dodaje, że w tych trudnych okolicznościach, Aegon pracował nad swoimi planami przekształcenia biznesu i określił jasną ścieżkę, która ma na celu poprawę wyników. W drugiej połowie 2020 r. grupa podjęła pierwsze konkretne kroki, aby zrealizować te plany – m.in. ogłosiła zbycie działalności w Europie Środkowej i Wschodniej. Lard Friese podkreśla, że w 2021 r. Aegon wchodzi z impetem, mając świadomość, że czeka go jeszcze wiele pracy, by osiągać dalszą poprawę operacyjną.

Holenderska grupa Aegon skupia się na ubezpieczeniach na życie oraz produktach emerytalnych, oszczędnościowych i inwestycyjnych.  W Polsce działa w sektorze ubezpieczeń na życie i funduszy emerytalnych.

Aviva sprzedała francuski biznes za 3,2 mld euro

Aviva sprzedała swój francuski biznes za 3,2 mld euro. Nowym właścicielem zostanie Aéma Groupe – sojusz Macifu z Aésio. Jak mówi Amanda Blanc, CEO Avivy, transakcja to istotny krok naprzód w realizacji strategii grupy, zakładającej koncentrację na kluczowych rynkach w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Kanadzie. I dodaje, że „transakcja zwiększy siłę finansową Avivy, wyeliminuje znaczną niestabilność i zapewni grupie prawdziwą koncentrację”.

Transakcja znacząco wzmacnia kapitał i płynność Avivy, zwiększając kapitał o około 2,1 mld funtów oraz środki pieniężne o około 2,8 mld funtów. Jest istotna również dla Aéma Groupe zapewniając jej pozycję w pierwszej piątce wśród francuskich ubezpieczycieli. Transakcja podlega konsultacjom i zwyczajowym warunkom, w tym zatwierdzeniom regulacyjnym, i oczekuje się, że zostanie zakończona do końca 2021 roku.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

Wyniki Axy stabilne w obliczu pandemii

W 2020 r. Axa zanotowała 97 mld euro przychodów ogółem. Zysk z działalności podstawowej (underlying earnigs) wyniósł 4,3 mld euro. Z kolei zysk netto osiągnął poziom 3,2 mld. Współczynnik Solvency II osiągnął poziom 200 proc.

Thomas Buberl, CEO Axy, podkreśla stabilne przychody grupy, co „odzwierciedla trafność wyborów strategicznych i miksu biznesowego”. I dodaje: „Przez cały okres kryzysu Covid-19 Axa aktywnie wypełniała swoją rolę w społeczeństwie, służąc swoim klientom i wspierając swoich pracowników, jednocześnie przyczyniając się do ożywienia gospodarczego poprzez inwestycje o wartości 700 mln euro w MŚP, a także inne działania solidarnościowe we Francji i innych krajach, w których działa Grupa.”

Axa to jedna z największych grup ubezpieczeniowych na świecie. W Polsce oferuje ubezpieczenia ochronne, inwestycyjne, emerytalne, turystyczne, komunikacyjne oraz ubezpieczenia korporacyjne.

NN z dobrymi wynikami, mimo pandemii

Grupa NN w 2. połowie 2020 r. zanotowała wzrost zysku operacyjnego do 963 mln euro. Kapitał operacyjny wyniósł 450 mln euro. Wynik netto wyniósł 1,31 mld euro, co oznacza wzrost z 844 mln euro w 2. połowie 2019 r. Wskaźnik Solvency II osiągnął poziom 210 proc. na dzień 30 czerwca 2020 r. W całym 2020 r. zysk operacyjny wyniósł 1,88 mld euro, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 2019 r. Kapitał operacyjny wyniósł 993 mln euro.

W całym roku wpływ z Covid-19 wyniósł 53 mln euro. Wynik netto był stabilny wyniósł 1,9 mld euro w porównaniu do 1,96 mld euro w 2019 r. David Knibbe, CEO NN, mówi: „W 2020 r. osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe i handlowe, mimo że był to rok bezprecedensowy, naznaczony pandemią wirusa Covid-19 oraz różnymi innymi wydarzeniami gospodarczymi, politycznymi i regulacyjnymi. Okoliczności te wpłynęły na ludzi i społeczeństwa, a także zmieniły kształt rynków, branż i firm – co wymaga od nas wszystkich zdolności adaptacyjnych i odporności. Opracowując naszą nową strategię w pierwszej połowie roku, w jak największym stopniu uwzględniliśmy te zmiany. Naszym celem jest dążenie do długoterminowego tworzenia wartości, w oparciu o przekonanie, że koncentracja na dobru klientów i pracowników jest w ostatecznym rozrachunku korzystna dla wszystkich grup interesariuszy”.

Grupa NN specjalizuje się w świadczeniu usług finansowych z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami. Firma wywodzi się z Holandii i ma ponad 150-letnią historię.

Ubezpieczenia w liczbach

2,8 mld zł

Tyle wyniosła składka bancassurance pozyskana w Dziale I po 3. kwartale 2020 r.

Cytat tygodnia

Mimo wciąż niepewnej sytuacji gospodarczej obserwujemy, że kolejne firmy decydują się na zakup grupowego ubezpieczenia zdrowotnego, który stał się najważniejszym benefitem pracowniczym w ogóle. Wśród pracodawców szczególnie wzrasta poziom zainteresowania dodatkową profilaktyką, m.in. psychologiczną, wad postawy i kardiologiczną. To pokłosie pracy zdalnej, izolacji i dodatkowego stresu.

 Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych w Saltusie

Słowniczek

Ubezpieczenie należności handlowych (kredytu kupieckiego)

Ubezpieczenie adresowane do przedsiębiorstw oferujących swoim kontrahentom odroczone terminy płatności. Ubezpieczenie pokrywa finansowe skutki nieplanowanych, nagłych strat, mogących pojawić się w związku z brakiem płatności ze strony kontrahenta za sprzedane towary lub wykonane usługi. Ubezpieczenie może obejmować ochroną zarówno kontrakty krajowe, jak i zagraniczne.