07
05.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy – odpowiedzią na ograniczenia systemu zdrowotnego mogą być ubezpieczenia

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Skąd pieniądze na zdrowie - debata

15 kwietnia odbyła się debata Dziennika Gazety Prawnej "Skąd pieniądze na zdrowie – rekomendacje zmian finansowania systemu". W Dzienniku Gazecie Prawnej ukazało się jej  podsumowanie.

"Publicznie wydajemy na zdrowie ok. 120 mld zł rocznie, a prywatnie ok. 60 mld zł, z czego połowę stanowią wydatki na leki. To dopłata do wyrobów refundowanych, leków OTC i suplementów diety. Druga połowa wydatków prywatnych to zakup świadczeń, z czego znacząca część idzie na usługi stomatologiczne. Z abonamentów i ubezpieczycieli korzysta ok. 6 mln osób i wydaje na to ok. 6 mld zł. Problem leży więc w tym, że pieniądze prywatne nie są wydawane w sposób usystematyzowany. Usystematyzowanie tworzy efektywność.
W październiku ubiegłego roku na zlecenie PIU zostało przeprowadzone badanie, w którym 70 proc. ankietowanych deklarowało chęć zakupu dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego, pod warunkiem zyskania dodatkowej korzyści podatkowej. Trzeba się zastanowić, jak taki system mógłby być skonstruowany" - mówił Jan Grzegorz Prądzyński, prezes PIU.

Call center dla GIS: dziennie 2,5 tys. połączeń

W listopadzie uruchomione zostało dodatkowe call center dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS). Organizatorem przedsięwzięcia była Polska Izba Ubezpieczeń.
18 firm ubezpieczeniowych sfinansowało pracę 100 dodatkowych konsultantów przez pół roku. Podsumowujemy akcję w mediach społecznościowych. 
Na infolinię zadzwoniło ponad 360 tys. osób poszukujących informacji na temat pandemii. Dziennie było to średnio prawie 2,5 tys. połączeń. Łączny czas przeprowadzonych rozmów telefonicznych wyniósł ponad 27 tys. godzin, co średnio dawało ponad 170 godzin konsultacji dziennie. Marzec okazał się najbardziej pracowitym miesiącem. Średnia dzienna liczba konsultacji wyniosła w tym miesiącu ponad 250 godzin.
To kolejna inicjatywa branży ubezpieczeniowej, która wspierała osoby walczące z koronawirusem na pierwszej linii oraz Polaków, zmagających się ze skutkami pandemii.

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Mądrzy Polacy przed szkodą – jak działają ubezpieczenia?

W 2020 r. ubezpieczyciele wypłacili 39,7 mld zł odszkodowań i świadczeń. To prawie tyle samo co w poprzednim roku. Pandemia niestety nie oznacza, że inne wypadki się nie zdarzają. Polscy klienci jednak nie rezygnowali z ochrony ubezpieczeniowej. Nie narażali swoich budżetów domowych na niespodziewane wydatki. Mieli odpowiednie polisy. Sprawdź, jak działają ubezpieczenia.

Ryzyko PRO – program zwiększający bezpieczeństwo w przemyśle

PZU rozwija kompleksowy system zapobiegania szkodom majątkowym dla przedsiębiorców ubezpieczających swój biznes w PZU. Program ryzyko PRO, wykorzystujący internet rzeczy i technologie oparte na koncepcji Przemysł 4.0, monitoruje poziom bezpieczeństwa w obszarach działania przedsiębiorstwa kluczowych z perspektywy ryzyka, takich jak produkcja, logistyka oraz park maszynowy. Inżynierowie ryzyka analizują poziom bezpieczeństwa w newralgicznych miejscach dla działania przedsiębiorstwa i opracowują listę miejsc krytycznych na terenie zakładu, które są cyklicznie sprawdzane przez pracowników zakładu. W przypadku zidentyfikowania zagrożenia klient otrzymuje zalecenie i rekomendacje mające zapobiec powstaniu szkody.

Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. klientów korporacyjnych w PZU, komentuje: „Aktywnie wspieramy polskich przedsiębiorców. W strategii PZU na lata 2021–2024 przykładamy dużą wagę do rozwoju relacji z klientami korporacyjnymi, oferując im cały ekosystem produktów i usług. Mam na myśli zarówno atrakcyjne produkty ubezpieczeniowe, jak i dzielenie się know-how naszych ekspertów w zakresie zapobiegania szkodom i budowania kultury bezpieczeństwa w przemyśle”. Dla klientów posiadających aktywną ochronę ubezpieczeniową w PZU program jest bezpłatny.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ruszył konkurs Uniqi dla klientów

Uniqa wystartowała z konkursem dla klientów „Wygraj MINI minimalnym wysiłkiem". Aby wziąć w nim udział, wystarczy kupić ubezpieczenie komunikacyjne i odpowiedzieć na pytanie konkursowe. Główną nagrodą jest samochód – Mini Cooper. Do wygrania są również dwa włoskie skutery, a co tydzień 15 osób może zdobyć 100 zł. O konkursie informuje spot reklamowy, który można zobaczyć w głównych stacjach TV.

Mariusz Skoczek, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Bezpośredniej Uniqi, podkreśla, że firma chce celebrować połączenie dwóch marek z klientami, agentami i partnerami. Z kolei Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką Uniqi, informuje: „Po miesiącu kampanii wizerunkowej, wg badań Kantara, świadomość spontaniczna marki Uniqa wzrosła z 7 do 16 proc., a świadomość T3OM (top 3 of mind) z 2 do 8 proc. To dobry wynik i nie koniec naszych ambicji”. Celem Uniqi jest, aby marka weszła do pierwszej trójki marek ubezpieczeniowych w Polsce.

Uniqa to austriacka grupa ubezpieczeniowa działająca głównie na rynku europejskim. W Polsce grupa obecna jest w sektorze ubezpieczeń na życie i majątkowych.

Generali Polska zdobywcą Srebrnego Parasola

Magazyn Home&Market nagrodził firmę Generali Polska Srebrnym Parasolem w kategorii „Ubezpieczenia majątkowe”. Redakcja doceniła ubezpieczyciela za zaangażowanie w walkę z pandemią i szybkie przeorganizowanie działalności firmy w dobie Covid-19. W uzasadnieniu podkreślono, że Generali Polska bardzo szybko podjęło działania w celu wsparcia wszystkich swoich interesariuszy, szczególnie: partnerów, agentów, klientów i pracowników.

Roger Hodgkiss, p.o. prezesa Generali, zapewnia: „Niezmiernie cieszę się, że nasze działania na rzecz zapewnienia naszym klientom ochrony, pomoc naszym partnerom w organizacji ich działalności, inicjatywy ułatwiające pracownikom funkcjonowanie w trybie home office oraz wsparcie polskich szpitali zostało zauważone przez redakcję Home and Market. Zależy nam, żeby nasi klienci oraz agenci czuli, że traktujemy ich po partnersku, dlaczego oczywiste było dla nas to, że w kryzysowej sytuacji, jak pandemia, nie możemy zostawić ich bez wsparcia. Jestem dumny, że zdaliśmy ten egzamin i pokazaliśmy, że jako firma możemy być dla nich partnerem na całe życie”.

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Laven rozpoczęło sprzedaż komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych

Rusza sprzedaż komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych, oferowanych przez firmę Laven, która została utworzona przez grupę ekspertów z rynku ubezpieczeń, medycyny i IT. Firma działa jako agent ubezpieczeniowy AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Mondial Assistance).

Piotr Karda, prezes Laven, podkreśla: „Pandemia pogorszyła trudny dostęp do świadczeń opieki medycznej, zwłaszcza specjalistycznej. Wzrosła sprzedaż polis zdrowotnych, ale te obejmują głównie podstawowe usługi, coraz częściej niewystarczające. Rozwiązaniem są komplementarne ubezpieczenia zdrowotne, które zapewniają dostęp do innowacyjnych terapii nierefundowanych przez NFZ, ale dopuszczonych do stosowania w Unii Europejskiej i w Polsce”.

Laven przygotowało propozycję trzech różnych pakietów (zobacz: oferta). Ich częścią wspólną są protezy bioniczne rąk i nóg, a także druga opinia medyczna z wiodących klinik na świecie i teleporady lekarzy pierwszego kontaktu. Cena takich produktów dla średniej wieku w grupie 40 lat to od 31,40 zł za pakiet podstawowy do 83,30 zł za pełny pakiet zawierający 123 technologie medyczne, w tym 40 technologii onkologicznych. Szefem rady nadzorczej Laven jest Andrzej Jarczyk, były prezes Generali i Uniqi.

Laven to firma powstała, aby uzupełnić rynek ubezpieczeń w Polsce, której misją jest dostarczenie dostępu do nowoczesnych technologii medycznych.

KUKE: Rozwiązania GAP EX dla eksporterów

150 eksporterów w I kwartale skorzystało z udostępnionych przez KUKE na czas pandemii ubezpieczeń GAP EX i GAP EX+. Wysłali oni swoje produkty do ok. 700 kontrahentów z 33 krajów. Największa sprzedaż przypadła na odbiorców z Wielkiej Brytanii (16 proc.), Włoch i Francji (14 proc.) oraz Niemiec (13 proc.).

Elżbieta Kacprzykowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży KUKE, tłumaczy: „Widzimy, że portfel GAP EX jest bezpieczny, z minimalną liczbą zgłoszonych szkód. Dla krajów rozwiniętych ogłaszane są coraz lepsze prognozy ekonomiczne. Natomiast istnieje ryzyko, że wraz z nadchodzącym wycofywaniem programów pomocowych dla biznesu będzie przybywało upadłości i restrukturyzacji, również wśród kontrahentów naszych eksporterów”. Dyrektor Departamentu Sprzedaży KUKE szacuje, że rozwiązania GAP EX pozwoliły ubezpieczyć dotąd eksport o wartości prawie 2 mld zł. Z ubezpieczeń chętnie korzystały branże: tworzyw sztucznych, hutnictwo, przemysł spożywczy i automotive, meblarska oraz drzewna, i podkreśla, że akceptacja wniosków klientów jest w tym roku wyższa niż w ubiegłym, mimo że podejście KUKE do ryzyka jest niezmienne.

KUKE to firma ubezpieczająca transakcje handlowe polskich przedsiębiorców, oferująca usługi zapewniające bezpieczną wymianę handlową zarówno w kraju, jak i za granicą.

Do Czarnogóry bez Zielonej Karty

Bez konieczności załatwiania certyfikatu Zielonej Karty lub kupowania ubezpieczenia granicznego, polscy kierowcy będą mogli wjeżdżać na terytorium Czarnogóry – informuje Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. PBUK zawarło już umowę z Biurem Narodowym Czarnogóry o zniesieniu obowiązku kontroli certyfikatów Zielonej Karty. Po podpisaniu analogicznych dokumentów przez Biura Narodowe wszystkich państw Unii Europejskiej, rozszerzenie Porozumienia Wielostronnego zostanie ratyfikowane przez Komisję Europejską. Czarnogóra będzie 36. sygnatariuszem Porozumienia, liczącego 37 państw, spośród 48 członków Systemu Zielonej Karty.

Mariusz Wichtowski, prezes PBUK, podkreśla: „W Europie już prawie nie ma państw, które wymagałyby od polskich zmotoryzowanych posiadania certyfikatu Zielonej Karty lub wykupienia ubezpieczenia granicznego. Systematycznie rośnie zaś liczba krajów, do których nasi kierowcy mogą wjechać, legitymując się samą tylko aktualną polisą OC. W zeszłym roku do tego grona dołączyła Bośnia i Hercegowina. Niebawem wejdzie do niego także inne bałkańskie terytorium – Czarnogóra”.

Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych to organizacja skupiająca zakłady ubezpieczeń, prowadzące na terytorium Polski obowiązkowe ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem tych pojazdów, popularnie zwane OC komunikacyjnym.

Nowoczesny sprzęt od PZU ratuje życie

Pierwszy pacjent, u którego z sukcesem przeprowadzono innowacyjny zabieg perfuzji wątroby, po ponad miesięcznej kuracji opuszcza Klinikę Chirurgii Ogólnej i Transplantacyjnej Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM. To wielkie osiągnięcie lekarzy, którzy przeszczepili organ, wykorzystując do tego specjalistyczny sprzęt sfinansowany w całości przez PZU. Robert Lubański, dyrektor ds. Prewencji PZU, mówi: „PZU od lat wspiera inicjatywy mające na celu poprawę bezpieczeństwa i zdrowia Polaków. Cieszymy się, że możemy pomóc lekarzom ratować ludzkie życie. To dla nas największa wartość. Panu Krzysztofowi, jak również innym pacjentom Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego WUM, życzymy zdrowia i mamy nadzieję, że nasze wsparcie pozwoli poprawić stan wielu chorych z niewydolnością wątroby”.

Zakup nowoczesnego sprzętu medycznego o wartości 1,3 mln zł  został sfinansowany z funduszu prewencyjnego PZU. Spółka opłaciła także jednorazowe zestawy do perfuzji, płyny do zabiegów oraz jednorazowe materiały laboratoryjne i oznaczenia niezbędne do badań czynnościowych narządów.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Kolekcja XVII-wiecznych dzieł Ergo Hestii w Muzeum Narodowym

Kolekcja XVII-wiecznego malarstwa należąca do Ergo Hestii zostanie czasowo udostępniona Muzeum Narodowemu w Warszawie. Dzieła będą prezentowane szerokiej publiczności w ramach wystawy: „Różne Spojrzenia. Malarstwo holenderskie i flamandzkie z Kolekcji Ergo Hestii”. Będzie je można obejrzeć od 7 maja br. Wystawa organizowana jest z okazji jubileuszu 30-lecia Ergo Hestii. Do Warszawy zostały przetransportowane 42 obrazy z kolekcji ubezpieczyciela. Przeniesienie tego typu kolekcji to skomplikowany proces i logistyka. Skrzynie z dziełami zostały przewiezione samochodem przystosowanym do transportu obrazów, tj. posiadającym specjalne amortyzatory i poduszki.

Magdalena Kąkolewska, prezes Fundacji Artystyczna Podróż Hestii, tłumaczy: „Kolekcja Ergo Hestii zostanie udostępniona publiczności po raz pierwszy. Nasza wystawa jest jedną z takich okazji, której po prostu nie można przegapić. Różnorodności estetycznej i tematycznej prezentowanych obiektów towarzyszy bogaty program edukacyjny zarówno dla szerokiego odbiorcy, jak i miłośników sztuki dawnej”.

Grupę Ergo Hestia tworzą spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia i STU na Życie Ergo Hestia. Spółki oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Grupa jest pionierem innowacyjnych rozwiązań w sektorze ubezpieczeń.

Zdalne konsultacje lekarskie w MojaAviva

Aviva nawiązała współpracę z Telemedico, platformą do zdalnych konsultacji lekarskich. Ubezpieczyciel podkreśla, że dzięki temu klienci korzystający z portalu MojaAviva mogą wykupić na preferencyjnych warunkach łatwy dostęp do lekarza. Skorzystają z oferty partnerskiej, płacąc 14 zł miesięcznie za nielimitowaną e-opiekę internisty i pediatry. W ramach pakietu klienci otrzymają też 15-procentową zniżkę na konsultacje z lekarzami innych specjalności oraz na badania laboratoryjne realizowane przez sieć ALAB. Pierwszy miesiąc abonamentu dla klientów Avivy oferowany jest gratis.

Jolanta Karny, wiceprezes Avivy ds. sprzedaży i marketingu, podkreśla: „Z MojejAvivy korzysta już ponad pół miliona klientów, a więc rośnie znaczenie portalu w naszym ekosystemie obsługowym. MojaAviva jest najbardziej wszechstronnym i naszym zdaniem najlepszym serwisem online w ubezpieczeniach w Polsce. Cały czas inwestujemy w jej rozwój, dodając kolejne funkcjonalności, a teraz również usługi dodane, jaką jest abonament telemedyczny. Pracujemy też na dostępami do lekarzy psychiatrów oraz psychologów”.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów

Nominacje:

  • Grzegorz Krawiec dołącza do zarządu PZUW

Rada nadzorcza PZUW podjęła uchwałę o powołaniu w skład zarządu PZUW Grzegorza Krawca, który będzie pełnił funkcję członka zarządu PZUW odpowiedzialnego za pion finansów. Grzegorz Krawiec jest doświadczonym menedżerem, wcześniej pracował w międzynarodowych korporacjach. Ostatnie 9 lat Grzegorz Krawiec spędził w grupie Allianz, gdzie również sprawował funkcję członka zarządu, odpowiadając za pion finansów.

Produkty:

  • GSU: telemedycyna dla obecnych i nowych klientów

GSU, wspólnie z Europ Assistance, przygotowało nowy produkt dla swoich klientów, uzupełniony o telekonsultację medyczną. Ubezpieczenie dostępne jest od kwietnia i swoim zakresem obejmuje możliwość telekonsultacji z lekarzem pierwszego kontaktu i ze specjalistą, a także usługę teleopieki kardiologicznej. Klienci mają do wyboru cztery warianty ubezpieczenia Medi Ochrona, Medi Ochrona VIP, Medi Tarcza i Medi Tarcza VIP. W każdym z nich klient ma możliwość skorzystania ze zdalnej konsultacji medycznej nawet 10 razy w ciągu roku ubezpieczeniowego.

 

Aon: 800 mln USD synergii kosztowych dzięki fuzji

Aon nadal spodziewa się, że osiągnie przewidywane wcześniej 800 mln USD synergii kosztowych dzięki fuzji z Willis Towers Watson, nawet jeśli regulatorzy wymuszą sprzedaż kilku jednostek biznesowych przed zatwierdzeniem transakcji – poinformowała Christa Davies, CFO Aonu, podczas prezentacji wyników finansowych grupy za I kwartał 2021 r. Oczekuje się, że transakcja, która jest analizowana przez organy regulacyjne w Unii Europejskiej i innych krajach, zostanie zamknięta w I połowie tego roku.

Aon odnotował 9,5 proc. wzrostu przychodów, do 3,53 mld USD, w I kwartale dzięki silnemu wzrostowi gospodarczemu, zwiększonym stawkom i korzystnym kursom walutowym. Zysk netto za kwartał wyniósł 933 mln USD, co oznacza wzrost o 18,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Aon jest globalną, profesjonalną firmą usługową, która sprzedaje szereg produktów ograniczających ryzyko finansowe. Aon zatrudnia około 50 tys. pracowników w 120 krajach.

WTW: cyberataki głównymi zagrożeniami wg kadry kierowniczej

Kadry kierownicze z całego świata wśród głównych zagrożeń wymieniają: ataki cybernetyczne (56 proc. respondentów wskazało to ryzyko jako bardzo wysokie lub skrajnie wysokie), utratę danych (49 proc.), ryzyko regulacyjne (46 proc.), ryzyko w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa (41 proc.) oraz ryzyko roszczeń pracowniczych (38 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego przez Willis Towers Watson i Clyde & Co.

Sylwia Kozłowska, dyrektor departamentu OC w Willis Towers Watson, podkreśla: „Co jednak może zaskakiwać, to brak w pierwszej piątce głównych ryzyk z obszaru D&O, w tym przede wszystkim ryzyka niewypłacalności. Dziwne o tyle, że w polisach D&O to ryzyko jako wyłączenie w ostatnim roku pojawia się wielokrotnie częściej niż w okresie przed pandemią”. Ostatni rok pracy zdalnej spotęgował ryzyka cybernetyczne oraz utraty danych – dodaje.

Willis Towers Watson to globalna firma w branży doradztwa, pośrednictwa oraz rozwiązań, pomagająca klientom na całym świecie w przekształcaniu ryzyka w ścieżkę rozwoju. Korzenie Willis Towers Watson sięgają 1828 r.; firma ma 41 tys. pracowników w ponad 140 krajach.

Chubb i Marsh współpracują w zakresie odszkodowań za odczyny poszczepienne

Chubb i Marsh ogłosili współpracę ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) i Gavi, The Vaccine Alliance mającą zapewnić ochronę ubezpieczeniową dla programu, który zaoferuje uprawnionym osobom w 92 krajach i gospodarkach o niższych dochodach szybki i przejrzysty proces uzyskiwania odszkodowań za rzadkie, ale poważne zdarzenia niepożądane związane ze szczepionkami dystrybuowanymi za pośrednictwem COVAX. Program COVAX No-fault Compensation jest pierwszym i jedynym mechanizmem odszkodowań z tytułu odczynów poszczepiennych, działającym na skalę międzynarodową.

Dzięki współpracy Chubba i Marsha, w ramach programu zapewniono ubezpieczenie w wysokości do 150 mln USD na pokrycie wypłat odszkodowań. Marsh kierował globalnym plasowaniem rozwiązania, a Chubb jest głównym ubezpieczycielem, wspieranym przez kolejnych 10 ubezpieczycieli z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii, Szwajcarii i Bermudów.

Chubb to spółka specjalizująca się w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych. Prowadzi działalność w 54 krajach. Dysponuje szeroką ofertą produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i firm.

Marsh to firma brokerska należąca do grupy Marsh & McLennan. Zatrudnia ponad 23 tys. pracowników w ponad 100 krajach całego świata.

Swiss Re: dobre wyniki we wszystkich segmentach

Swiss Re odnotowało w I kwartale 2021 r. zysk netto w wysokości 333 mln USD. Jak podkreśla reasekurator, dobre wyniki podstawowe wszystkich biznesów z nadwyżką zrekompensowały straty związane z Covid-19 (643 mln USD) i dużymi katastrofami naturalnymi (426 mln USD). Z wyłączeniem roszczeń i rezerw związanych z Covid-19, zysk netto Swiss Re wyniósł 843 mln USD.

Christian Mumenthaler, CEO, oraz John Dacey, CFO Swiss Re, podkreślają wpływ podwyższonej śmiertelności w I kwartale na reasekurację w ubezpieczeniach na życie i zdrowotnych. Strata netto w tym segmencie wyniosła 184 mln USD; z wyłączeniem strat Covid-19, zysk netto to 270 mln USD. Segment reasekuracji majątkowej odnotował zysk netto w wysokości 477 mln USD, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z 61 mln USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Jest to wynik ciągłej poprawy cen i zdyscyplinowanego underwritingu. Poziom combined ratio to 96,5 proc. Wyniki poprawiono również w segmencie corporate solutions – zysk netto wyniósł 96 mln USD, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 166 mln USD w analogiczny okresie poprzedniego roku.

Swiss Re z siedzibą w Zurichu to jeden z największych na świecie dostawców rozwiązań reasekuracyjnych, ubezpieczeniowych i innych form transferu opartego na ubezpieczeniach. Działa poprzez globalną sieć 80 biur i zatrudnia 14,5 tys. pracowników.

Ubezpieczenia w liczbach

63,5 mld zł

Mniej więcej tyle Polacy przeznaczyli na ubezpieczenia w 2020 r.

Cytat tygodnia

Rok 2020 i plany na 2021 zdecydowanie pokazują, że będą to czasy dalszej digitalizacji. Czy także u pośredników, to czas pokaże. Musimy być gotowi na dalszy rozwój usług zdalnego kontaktu.

Marcin Foryś, prezes zarządu, Supra Brokers

Słowniczek

NNW

ubezpieczenie do Następstw Nieszczęśliwych Wypadków