02
04.21
Internetowy Tygodnik Ubezpieczeniowy – ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym prawie 40 mld zł w 2020 r.

Ze strony, blogów i wydarzeń PIU

Ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym prawie 40 mld zł w 2020 r.

W 2020 r. Polacy otrzymali 39,7 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych. Mimo pandemii, klienci nie rezygnują z ochrony ubezpieczeniowej.

Rozporządzenie PRIIPs KID – regulacja nie osiągnęła celu – co dalej?

Rozporządzenie 1286/2014 z 26 listopada 2014 r. w sprawie dokumentów zawierających kluczowe informacje, dotyczących detalicznych produktów zbiorowego inwestowania i ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych – PRIIP (ang. packaged retail and insurance-based investment products) miało w założeniu wspierać jednolity rynek europejski. Regulacja PRIIPs KID nie osiągnęła zamierzonego celu, a nieustanne jej zmiany przyniosły tylko zbędne koszty. Co postulujemy w jej sprawie? Czego się spodziewać?

Global Money Week - ponad 600 uczniów i nauczycieli wzięło udział w webinariach PIU

W ramach Global Money Week poprowadziliśmy webinaria dla uczniów szkół średnich oraz dla nauczycieli.

Na blogu poradnikowym nawypadekgdy.pl:

Ocal kieszonkowe! Jak działa OC w życiu prywatnym i dlaczego jest tak ważne?

Własny budżet dla bystrzaków. Czy opłaca się go prowadzić?

Ubezpieczenie NNW – polisa na WSZELKI wypadek

Ale jazda! Co powinieneś wiedzieć o ubezpieczeniach komunikacyjnych?

Jak działają ubezpieczenia - komiksy

Opublikowaliśmy serię komiksowych historyjek dla najmłodszych. 

Allianz kupuje Avivę za 2,5 mld euro

Aviva zawarła umowę sprzedaży całości swoich polskich operacji na rzecz Allianza za 2,5 mld euro w gotówce, przy wycenie przejmowanego biznesu na 2,7 mld euro. Transakcja obejmuje udziały Avivy w ubezpieczeniach na życie w Polsce i na Litwie, a także w polskich ubezpieczeniach majątkowych, zarządzaniu aktywami i ubezpieczeniach emerytalnych, w tym portfel usług doradztwa finansowego, dystrybucji cyfrowej i porównywarki cen. Amanda Blanc, CEO Avivy, komentuje: „Ta transakcja zapewnia doskonałą wartość dla akcjonariuszy Avivy. Jest również bardzo pozytywna dla naszych klientów, pracowników i partnerów dystrybucyjnych i jesteśmy pewni, że Aviva Polska będzie nadal dobrze prosperować z Allianzem jako nowym właścicielem”.

Oliver Bäte, CEO Allianza, mówi: „Bardzo nas cieszy możliwość dalszego zwiększenia obecności marki Allianz w Europie Środkowo-Wschodniej i pomyślnej realizacji strategii rozwoju w regionie. Łącząc nasze doświadczenie w branży ubezpieczeniowej oraz obszarze cyfryzacji ze znaczącymi inwestycjami w innowacje technologiczne, klienci będą czerpać korzyści z innowacyjnych produktów i doskonałej jakości usług”. Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce, dodaje, że Aviva rozpoczyna kolejny etap rozwoju, a pozyskanie mocnego partnera, umacnia pozycję firmy i atrakcyjność dla klientów.

Allianz to niemiecka grupa świadcząca usługi ubezpieczeniowe i finansowe w 70 krajach Europy i świata. Według rankingu Forbes, Allianz jest największym ubezpieczycielem na świecie biorąc pod uwagę kombinację przychodów, zysku, zarządzanych aktywów i wartości rynkowej.  Na polskim rynku działa w sektorze ubezpieczeń majątkowych i na życie oraz emerytalnym i funduszy inwestycyjnych.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

PZU skutecznie buduje swoją rentowność

Grupa PZU podkreśla, że skutecznie buduje swoją rentowność, przy utrzymaniu wysokiego poziomu sprzedaży. Wynik netto grupy przypisany właścicielom jednostki dominującej, tj. z uwzględnieniem banków, wyniósł w 2020 roku 1,9 mld zł. Po oczyszczeniu wyniku z wpływu pandemii, zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej grupy PZU wyniósł 3,8 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w stosunku do roku 2019. Zwrot na kapitale, skorygowany o wpływ pandemii, osiągnął poziom 22,5 proc.. Przypis składki w 2020 roku wyniósł blisko 24 mld zł.

Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU, komentuje: „Blisko 15 mld zł składki zebranej z ubezpieczeń majątkowych zostało wygenerowane przy wskaźniku mieszanym (COR) na poziomie 88,2 proc., co jest wartością znacznie lepszą niż średni wskaźnik dla naszych konkurentów. Pozostałe 8,9 mld zł składki przypadało na ubezpieczenia na życie, gdzie również pokazaliśmy siłę i determinację. Marża operacyjna wyniosła 18,8 proc, w tym marża na samych ubezpieczeniach grupowych i indywidualnie kontynuowanych to aż 19,7 proc. To są wyniki osiągnięte w bardzo specyficznych warunkach, przy jednocześnie bardzo stabilnych wskaźnikach kapitałowych. To dowodzi, że potencjał generowania wysokich zwrotów i możliwych wypłat dywidendy jest systematycznie akumulowany w biznesie PZU”.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Euroins zbiera ponad 150 mln zł składek

Euroins zebrał w Polsce w 2020 roku 151 mln zł składek wystawiając ponad 250 tys. polis ubezpieczeniowych. Osiągnął tym samym 253 proc. dynamiki przypisu. Prognoza na 2021 rok zakłada zebranie ponad 200 mln zł składek. Jak podkreśla Marek Czerski, prezes Eins Polska: „Wbrew obawom części rynku nie walczymy ceną. Nasza średnia składka, wynikająca z pozytywnej selekcji klienta i indywidualnej oceny ryzyka, nie podlega sezonowej fluktuacji rynkowej i utrzymuje się w okolicach 580-590 zł. Z obowiązku wypełniana roli stabilnego ubezpieczyciela, szacunku do poszkodowanych oraz agentów z założenia nie sprzedajemy polis poniżej ceny gwarantującej zachowanie stosownych parametrów bezpieczeństwa operacyjnego. Euroins spełnia wszelkie wymogi wypłacalności i cieszy się z prowadzenia rentownego biznesu w Polsce, a zwłaszcza z niskiej szkodowości i częstości szkód. To dowód, że można wciąż w Polsce osiągnąć w ubezpieczeniach komunikacyjnych sukces oferując dobre warunki, z kilkoma dodatkowymi i ważnymi dla klientów dodatkami, i wcale nie walcząc niską ceną.”

Roman Lesiak, wiceprezes Eins Polska, dodaje: „Bardzo mocno zwracamy uwagę na jakość portfela, w tym na sprzedaż polis OC z maksymalną liczbą ryzyk dodatkowych. Zainwestowaliśmy bardzo, bardzo dużo, by wesprzeć maksymalnie agentów w ich codziennej pracy".

Euroins jest częścią bułgarskiej grupy Eurohold, działającej w Europie Środowo-Wschodniej i na Półwyspie Bałkańskim. Grupa zajmuje się usługami finansowymi spoza sektora bankowego i zarządzaniem aktywami.

Generali rozdaje prezenty na 190. urodziny

Z okazji 190. urodzin Generali przygotowało dla swoich klientów loterię. Do wygrania jest 5 hybrydowych Fiatów 500 oraz ponad 1,8 tys. nagród pieniężnych o wartości 100 zł. Udział w loterii mogą wziąć wszyscy klienci, którzy do 20 czerwca br., w Generali lub w Proamie, kupią lub wznowią polisę komunikacyjną w pakiecie z ubezpieczeniem NNW w pojeździe lub z ubezpieczeniem rzeczy osobistych na wypadek rabunku i kradzieży z włamaniem z wnętrza pojazdu. Wystarczy, że opłacą polisę i zarejestrują się na stronie loterii. Roger Hodgkiss, prezes Generali, mówi: „Rok 2021 jest dla nas szczególny, ponieważ obchodzimy 190-lecie istnienia Grupy Generali na świecie. Od prawie dwóch wieków pomagamy naszym klientom. Chcemy świętować wraz z naszymi partnerami i naszymi klientami. To doskonała okazja, żeby nagrodzić ich za zaufanie i wybór ubezpieczenia Generali. Liczę, że konkurs jeszcze bardziej zachęci ich do zapytania swojego agenta o naszą ofertę, do poznania naszej historii oraz produktów”.

Co tydzień 140 klientów może wylosować zwrot 100 zł za zakup ubezpieczenia. Każdy los bierze również udział w losowaniu nagród głównych, w którym można wygrać jeden z pięciu samochodów, a dla każdego z nich Generali sfinansuje koszty rejestracji oraz polisy OC. Losowanie nagród głównych odbędzie się 30 czerwca 2021 r.

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Warta rozwija Portal dla Brokerów

Warta informuje o pilotażu Portalu dla Brokerów – cyfrowego rozwiązania, które m.in. umożliwi podgląd polis i płatności, zamawianie zaświadczeń szkodowych, czy analizę portfela ubezpieczeń w Warcie. Obecnie w portalu brokerzy mają możliwość: uzyskać dane o liczbie aktywnych polis oraz nieopłaconych rat za polis, znaleźć informacje o polisach i statusie ich płatności, wysyłać potwierdzenia płatności rat polisy dla przeterminowanych i zbliżających się rat, zawnioskować o zaświadczenie szkodowe, znaleźć przydatne dokumenty, przejść bezpośrednio do innych systemów Warty oraz – jako administrator – nadawać uprawnienia użytkownikom uwzględniając dostęp do polis/płatności składek oraz dodatkowo do linii produktowych. Warta pracuje nad tym, aby zakres tych funkcjonalności rozszerzać. Kolejnym krokiem, który jeszcze w tym roku ma pojawić się na portalu, będzie:

  • stworzenie API do udostępniania danych znajdujących się w portalu,
  • możliwość pobrania do pliku nieopłaconych rat za polisy,
  • zawnioskowanie o informacje na temat konkretnej szkody,
  • przeniesienie procesu rozliczeń z ePlatformy do Portalu dla Brokerów.

W kolejnych etapach, Warta chciałaby udostępnić brokerom możliwość generowania: prostych polis detalicznych, polis z umów generalnych, nieskomplikowanych zmian dla polis.

Warta jest jedną z największych i najstarszych firm ubezpieczeniowych w Polsce. Domeną działalności firmy są ubezpieczenia majątkowe i osobowe dla klientów indywidualnych i korporacyjnych.

Europa: plany wakacyjne Polaków zmienia pandemia

63,5 proc. Polaków bierze pod uwagę, że ze względu na pandemię koronawirusa w ostatniej chwili będzie musiało zrezygnować z letnich planów urlopowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Europy. Jednocześnie Covid-19 istotnie skrócił w badanej grupie Polaków średnią długość wyjazdu urlopowego.

Marat Nevretdinov, prezes Europy, podkreśla, że blisko połowa badanych zgodziła się z twierdzeniem, że ze względu na koronawirusa częściej będzie wybierało się w najbliższym sezonie letnim na kilkudniowe, spontaniczne wyjazdy – kosztem dłuższego, zaplanowanego wcześniej urlopu. Dodaje, że przystosowanie się do zmian w zachowaniach Polaków będzie wyzwaniem dla branży ubezpieczeniowej. 41,3 proc. respondentów deklaruje, że spędzi tegoroczne wakacje w Polsce, a 24,7 proc. planuje wyjazd zagraniczny. Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeń podróżnych w Europie, podkreśla, że „u progu trzeciej fali pandemii plany wakacyjne Polaków najlepiej opisuje jedno słowo: niepewność”. Dodaje, że gotowość do skorzystania z szybkich, krótkoterminowych ubezpieczeń zadeklarowało 45,8 proc. respondentów. Można się spodziewać ogólnego wzrostu popytu na tego typu usługi.

Grupa Europa specjalizuje się w ubezpieczeniach dedykowanych dla polskiego sektora finansowego. Współpracuje w Polsce z ok. 100 bankami, firmami leasingowymi i pośrednikami finansowymi.

PZU ruszył z wiosennym sezonem ubezpieczeń rolnych

Ruszył wiosenny sezon ubezpieczania upraw w PZU. Paweł Ochmański, p.o. dyrektora Biura Produktów Detalicznych PZU, mówi: „W tym sezonie ubezpieczenia z dotacją Skarbu Państwa oferujemy w określonych przedziałach czasowych. Na samym początku będziemy proponować ryzyka wiosenne dla zbóż ozimych i rzepaku ozimego. W kolejnym okienkach będziemy oferować kolejno: ryzyko przymrozków wiosennych dla owoców drzew, krzewów owocowych i truskawek, ryzyka wiosenne dla upraw jarych oraz ryzyko gradu w owocach”. Rolnik sam wybiera ryzyka, przed którymi chce chronić uprawy. PZU oferuje także pakiety Wiosna oraz 5 Ryzyk. Paweł Ochmański podkreśla, że Sezon Wiosna 2021 to ochrona NNW dla stałych klientów. Z kolei Bezpieczne Żniwa 2021 NNW dla Rolnika to oferta promocyjna dla tych, którzy ubezpieczą z PZU swoje uprawy wiosną 2021 r.

Dla klientów ubezpieczających w PZU budynki gospodarstwa rolnego przygotowana została specjalna zniżka na ubezpieczenia zbóż od ryzyka gradu lub w Pakiecie Wiosna. Klienci PZU mogą również elastycznie – bez żadnych dodatkowych opłat – rozłożyć składkę na raty lub przesunąć termin zapłaty po żniwach. Dodatkowo mogą też wykupić udział własny oraz obniżyć franszyzę integralną do 8 proc.

PZU jest największą firmą ubezpieczeniową w Polsce, jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Klienci Avivy mogą korzystać z mojeID

Aviva udostępniła swoim klientom usługę mojeID dostarczaną przez KIR. Wdrożone rozwiązanie pozwala na zawarcie poprzez portal MojaAviva umów ubezpieczeniowych w trybie online, z wykorzystaniem zdalnego potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID. Jolanta Karny, wiceprezes Avivy, mówi: „Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojaAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie na przestrzeni ostatnich miesięcy, które wdrażamy z myślą o usprawnieniu obsługi osób, które zaufały naszej firmie. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19”.

Wojciech Pantkowski, wiceprezes KIR, podkreśla, że w ciągu ostatniego roku wiele podmiotów z różnych sektorów gospodarki udostępniło usługę swoim klientom.

Grupa Aviva działa w 16 krajach. Obsługuje na całym świecie ok. 40 mln klientów i zarządza aktywami o wartości ok. 364 miliardów funtów.

Uniqa Go z rozszerzoną ofertą nagród od Sodexo

Uniqa Go to aplikacja, której zadaniem jest ocena stylu jazdy. Po każdej jeździe użytkownik otrzymuje punkty, które może zamienić na nagrody w postaci e-voucherów Sodexo. Jeśli użytkownik aplikacji jest klientem Uniqi będzie mógł, w kolejnym etapie rozwoju aplikacji, zebrane punkty przełożyć na obniżenie składki za kolejne ubezpieczenie. Kierowcy, w specjalnej zakładce Upominki w Uniqa Go, będą mogli zobaczyć wszystkie dostępne eVouchery razem z liczbą punktów wymaganą do ich uzyskania. Wartość każdego elektronicznego bonu będzie określona w złotówkach. Vouchery uprawniają do zakupów w sieciach sklepów partnerskich współpracujących z Sodexo.

Michał Modzelewski, dyrektor ds. wsparcia klienta w Uniqa dodaje: „Przykładna jazda, szczególnie w miejscach wymagających szczególnej uwagi, zasługuje na nagradzanie. Taka idea przyświeca naszej aplikacji. Przestrzeganie przepisów, zachowywanie uważności oraz nieużywanie telefonu w czasie jazdy to rzeczy, które warto promować wśród kierowców. Zachęcamy ich do tego wprowadzając do naszej aplikacji kolejne korzyści. eVouchery – w dużym skrócie – sprawiają, że jadąc do sklepu, zdobywa się punkty, które w sklepie można wymienić na wybrane przez siebie rzeczy. Bezpieczna jazda wcale nie jest nudna. W Uniqa Go pokazujemy, że ona się opłaca”.

Uniqa to austriacka grupa ubezpieczeniowa działająca głównie na rynku europejskim. W Polsce grupa obecna jest w sektorze ubezpieczeń na życie i majątkowych.

Produkty:

  • Ubezpieczenie smartfona w ofercie Warty

1 kwietnia br. Warta wprowadziła do sprzedaży nowy produkt – Warta Smart Pakiet – ubezpieczenie smartfona, tabletu i smartwatcha. Zdaniem ubezpieczyciela, to jedyne takie ubezpieczenie na rynku, które klient może kupić nie wiążąc się żadną dodatkową umową np. abonamentową czy inną umową ubezpieczenia. Warta ubezpiecza urządzenia nowe i używane (do 4 lat od daty premiery modelu w Polsce). Ubezpieczenie obejmuje ochronę na wypadek uszkodzenia/zniszczenia, zalania, przepięcia prądu, kradzieży z włamaniem, rabunku oraz kradzieży kieszonkowej. Ubezpieczenie obowiązuje na obszarze całego świata, przy czym świadczenia przysługujące klientowi są realizowane na terytorium Polski. Umowa może być zawarta dla używanego sprzętu, ale urządzenie, które ma zostać objęte ubezpieczeniem, nie może być uszkodzone. Aby to udokumentować, konieczne jest wykonanie dokumentacji fotograficznej przedmiotu ubezpieczenia. Ubezpieczeniem można objąć sam wyświetlacz, jak i całe urządzenia. W wariancie Komfort i Premium klient może zgłosić nielimitowaną liczbę szkód, a także liczyć na bezgotówkowe rozliczenie i brak udziału własnego. Warta zapewnia również pakiet usług dodatkowych, w których zapewnia folię ochronną po szkodzie czy pokrycie kosztu serwisu door-to-door, a w wariancie premium – telefon zastępczy na czas naprawy oraz gwarancję naprawy w ciągu 5 dni.

  • Onkopolisa „Dla Niej i Dla Niego” od Signal Iduny i Zdalnie

Signal Iduna pod hasłem „Wiosna jest kobietą” ruszyła ze sprzedażą onkopolisy przygotowanej we współpracy z agentem Zdalnie. Produkt o nazwie „Dla Niej i Dla Niego” będący ubezpieczeniem następstw choroby nowotworowej, wchodzi w część programu o nazwie UbezpieczONA oferowanego poprzez stronę ubezpieczeniazdalnie.pl. Projekt, jak wskazuje Signal Iduna, przygotowany został przez kobiety, z myślą o kobietach. Polisa „Dla Niej i Dla Niego” obejmuje diagnozę choroby nowotworowej, operację onkologiczną, pobyt w szpitalu w wyniku choroby nowotworowej i koszty rehabilitacji. W programie UbezpieczONA wypłacane jest świadczenie w przypadku diagnozy choroby – od 4 tys. zł do 10 tys. zł, operacji – od 2 tys. zł do 5 tys. zł, świadczenie za pobyt w szpitalu oraz zwrot kosztów rehabilitacji. Cena ubezpieczenia to 200 zł rocznie.

VIG dołączył do inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju

VIG dołączył do United Nations Global Compact – światowej inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Grupa zobowiązała się do przestrzegania Ten Principles of the UN Global Compact, które dotyczą środowiska, pracy, praw człowieka i przeciwdziałania korupcji, a także UN Sustainable Development Goals (SDGs). VIG jest jedną z 13 tys. firm, które dołączyły do inicjatywy. Jako członek UN Global Compact, VIG będzie składać coroczny raport przedstawiający działania podjęte w danym roku związane z wdrożeniem 10 zasad i SDGs.  Elisabeth Stadler, CEO VIG-u, zaznacza, że w przyszłości dla firmy jeszcze ważniejsze będzie dostosowanie strategii inwestycyjnej do kryteriów społecznych i ekologicznych, a także oferowanie produktów z wartością dodaną dla środowiska.

VIG podkreśla, że najnowszą inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju było wyemitowanie 18 marca br. 500 mln euro obligacji. Obligację zasubskrybowało około 50 inwestorów z 12 krajów europejskich. Wpływy z emisji zostaną przeznaczone na przyjazne środowisku projekty związane z energią odnawialną, zielonymi budynkami, ekologicznym transportem, a także na inicjatywy społeczne. VIG dodaje, że już w maju 2019 r. przedstawił swoją strategię na rzecz zrównoważonego. Do 2035 r. grupa chce wycofać się z sektora węglowego.

Vienna Insurance Group jest austriackim koncernem ubezpieczeniowym w Europie Środkowej i Wschodniej. W Polsce działa poprzez 5 spółek: Compensa życiowa i majątkowa, InterRisk, Vienna Life i Wiener.

Arte Generali obsłuży klientów instytucjonalnych

Arte Generali, jednostka biznesowa Generali przeznaczona dla kolekcjonerów sztuki, poszerza swój portfel klientów, prezentując nowe rozwiązania dla klientów instytucjonalnych. Zaoferuje ochronę ubezpieczeniową typu all risk dla kolekcji korporacyjnych, muzeów, fundacji artystycznych i wystaw czasowych.

Jean Gazançon, CEO Arte Generali, mówi, że wprowadzenie rozwiązania instytucjonalnego stanowi integralną część strategii spółki, a nieco ponad rok po rozpoczęciu działalności Arte Generali będzie mogło zaoferować bardziej kompleksową obsługę. Rozwiązania instytucjonalne pojawią się początkowo w Niemczech, gdzie Arte Generali ubezpieczy kolekcję Generali Deutschland liczącą około 2,7 tys. dzieł sztuki rozmieszczonych w siedzibach Generali w Niemczech. W kwietniu nowe rozwiązania Arte Generali pojawią się we Włoszech. Spółka planuje uzupełnić ochronę dla instytucji o usługi concierge oraz platformę cyfrową, która pozwoli na łatwiejsze integracje z dostawcami usług, usprawnienie procesów związanych z ubezpieczeniem oraz pomoc w katalogowaniu i zarządzaniu kolekcją. Platforma jest w trakcie opracowywania i pojawi się w najbliższym czasie.

Grupa Generali jest jednym z wiodących ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce działa za pośrednictwem czterech spółek.

Swiss Re ogłasza cele klimatyczne

Swiss Re kontynuuje proces całkowitego wycofania się z węgla. Grupa ogłasza cel redukcji emisji dwutlenku węgla dla swojego portfela inwestycyjnego o 35 proc. do 2025 r. Do 2050 r. Swiss Re zobowiązało się do przejścia na zerową emisję gazów cieplarnianych. Grupa wprowadza również 3-cyfrowy wewnętrzny podatek węglowy dla własnych operacji. Christian Mumenthaler, CEO Swiss Re, mówi: „Zmiany klimatyczne pozostają największym wyzwaniem, przed którym stoimy jako społeczeństwo. Stawka jest wysoka i wymaga natychmiastowej uwagi. Podpisanie zobowiązania do zerowej emisji netto do 2050 r. i wyznaczenie konkretnych celów klimatycznych, to ważne pierwsze kroki.”

Do 2030 r. Swiss Re chce wycofać ze swojego portfela aktywa oparte na węglu. Grupa przeznaczy również 750 mln USD środków na zwiększanie inwestycji w infrastrukturę odnawialną. Podwyższa również swój cel wsparcia obligacji ekologicznych, społecznych i zrównoważonych do 4 mld USD (2,6 mld na koniec 2020 r.). W 2023 r. Swiss Re planuje zaostrzyć swoją politykę węglową poprzez wprowadzenie nowych progów ekspozycji na węgiel dla ubezpieczeń i reasekuracji w poszczególnych liniach biznesowych.

Swiss Re z siedzibą w Zurichu to jeden z największych na świecie dostawców rozwiązań reasekuracyjnych, ubezpieczeniowych i innych form transferu opartego na ubezpieczeniach. Działa poprzez globalną sieć 80 biur i zatrudnia 14,5 tys. pracowników.

Eurohold pozyskał 31 mln USD finansowania

Eurohold, grupa finansowo-ubezpieczeniowa działająca w regionie CEE/SEE/CIS, w Polsce obecna poprzez Euroins, pozyskała zobowiązania do finansowania w wysokości 31 mln USD od Gem Global Yield (GEM), grupy inwestycyjnej z siedzibą w Luskemburgu, koncentrującej się na rynkach wschodzących. Obie firmy podpisały już umowę. GEM zapewni finansowanie poprzez emisję akcji, co pozwoli mu na objęcie udziałów w Euroholdzie. Eurohold z kolei środki przeznaczy na wsparcie przy przejęciu grupy CEZ w Bułgarii oraz na inwestycje w rozwój działalności ubezpieczeniowej. Długoterminowym celem grupy jest przekształcenie się w niezależnego, wiodącego dostawcę usług finansowych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i Południowo-Wschodniej.

Vasil Stefanov, head of Mergers & Acquisitions w Eurohold, mówi: „Cieszymy się, że globalny inwestor private equity, taki jak GEM, zdecydował się do nas dołączyć, zainwestować w nasz holding i wesprzeć naszą strategię inwestycyjną. Umowa z GEM jest wyraźną oznaką zaufania w zarządzanie i rozwój naszej firmy.”

Grupy Eurohold działa w Europie Środowo-Wschodniej i na Półwyspie Bałkańskim. Grupa zajmuje się usługami finansowymi spoza sektora bankowego i zarządzaniem aktywami.

Ubezpieczenia w liczbach

20,7 mld zł

Tyle składki przypisanej brutto – według danych Komisji Nadzoru Finansowego – zebrali ubezpieczyciele na życie w 2020 r.

Cytat tygodnia

Pomimo pandemii pozycja agenta się nie zmienia, a nawet ulega wzmocnieniu. Dzięki sprawnej współpracy z towarzystwami, dostosowanie rynku multiagencyjnego do sprzedaży ubezpieczeń podczas pandemii było szybkie i profesjonalnie przeprowadzone.  Zdecydowanie rynek będzie szedł w stronę sprzedaży zdalnej realizowanej nadal przez klasyczną sieć sprzedaży. Równocześnie widzimy, że kontakt klienta z agentem jest wciąż kluczowym elementem sprzedaży. Uważamy, że klient potrzebuje wsparcia merytorycznego w wyborze odpowiedniego ubezpieczenia bardziej niż kiedykolwiek.

Jakub Nowiński, członek zarządu Superpolisy

Słowniczek

Ubezpieczenia techniczne

Grupa ryzyk, gdzie do oceny ryzyka, budowy warunków ubezpieczenia, underwritingu oraz likwidacji szkód jest konieczna inżynieryjna, techniczna wiedza; do tej różnorodnej grupy ryzyk zalicza się m.in. ubezpieczenia budowlano-montażowe, uszkodzenia maszyn, sprzętu elektronicznego.